خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهانت راهب بودایی میانمار به گزارشگر سازمان ملل متحد

به گزارش ادیان نیوز، دولت میانمار در حال بررسی اظهارات آشین ویراتو، یک راهب بودایی است که در یک سخنرانی گزارشگر سازمان ملل متحد برای این کشور را “فاحشه” نامیده است.
 
«یانگی لی، گزارشگر سازمان ملل متحد که اهل کره جنوبی است، هفته گذشته به میانمار سفر کرده بود. هدف سفر وی برجسته کردن آلام اقلیت مسلمان این کشور بوده است.
اما در خلال تظاهرات در مخالفت با سفر این نماینده سازمان ملل متحد، آقای ویراتو خطاب به خانم لی گفت که اگر وی به مسلمانان روهینگیا علاقه دارد، می‌تواند با آنها همخوابگی کند!.
آقای ویراتو از راهبان ملی‌گرای میانمار است که حدود ۱۰ سال و به جرم سخنان تحریک آمیز که موجب خشونت علیه مسلمانان شد، در زندان بوده است.
ملی‌گرایی بودایی در میانمار پس از تحولات اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی که در نهایت به پایان حکومت نظامیان در کشور در سال ۲۰۱۱ منجر شد، بیش از پیش فعال شده است.»
 
لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۲ میلادی، و به دنبال حملات بوداییها به مسلمانان در استان راخین، تعداد زیادی از مسلمانان کشته و تعداد بسیار زیادی از آنان بی‌خانمان و مجبور به فرار شدند.بیشتر مسلمانان آسیب‌دیده از این خشونتها از اقلیت روهینگیا بودند. به همین واسطه سازمان ملل متحد گفته است که اقلیت مسلمان روهینگیا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و در همین باره سازمان ملل هفته گذشته قطعنامه‌ای به تصویب رساند و از دولت میانمار خواست تا به آنها شهروندی کشور را اعطا کند.
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.