خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انفاق یکی از راههای افزایش نعمتهای الهی است

به گزارش ادیان نیوز، استاد حوزه علمیه قم  در جمع گروهی از روسا و معاونان حفاظت نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار کرد: لازم است آدمی گاهی بنشیند و در این امر تفکر کند که خلقت او با چه هدفی صورت گرفته است.
او افزود: استدلال های الهی در مورد انجام بسیاری از امور جالب توجه است و باید انسان ها در این زمینه به تحقیق و تفکر بپردازند.
علوی گرگانی با بیان اینکه عبادت پروردگار، یکی از مهمترین دلایل خلقت هر موجود است خاطرنشان کرد: در حقیقت هدف این عبادت به کمال رسیدن بوده و بر همین اساس می‌ توان گفت هدف اصلی خلقت، کمال آدمی و سایر موجودات است.
این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عقل انسان اجازه نمی دهد آدمی حرکتی بدون هدف و غرض انجام دهد بنابراین کسانی که اهل خرد و عقل هستند می توانند نشانه های الهی را در عالم وجود ببینند و بر ایمان خود بیفزایند.
او با اشاره به توجه خداوند به ابعاد مختلف وجودی انسان عنوان داشت: نعمت های مادی که در اختیار انسان قرار داده می ‌شوند قابل تقسیم به دو بخشند؛ نخست برای انسان و دوم برای دیگران تا اینکه در روز قیامت خداوند چند برابر انفاق و صدقات را بر می گرداند.
علوی گرگانی بیان کرد: در جامعه اسلامی اقشار مختلفی زندگی می کنند ولی هر کس در هر جایگاهی که هست وظیفه دارد نسبت به اعمال خود پاسخگو بوده و به فکر قیامت باشد.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه راه های گوناگونی برای کسب روزی ‌های الهی وجود دارد گفت: بر اساس تاکید خداوند، لازم است انفاق را در دستور کار قرار دهیم تا نعمت های الهی نیز فزونی یابند و مشکلی در دنیا نداشته باشیم.
او ادامه داد: لازم است انسان ابتدا مالش را پاک کند و سپس از آن انفاق نماید در حقیقت برای اینکه انسان مومن یقین حاصل کند که مالش پاک شده باید همه ویژگی های مورد تاکید در دین را رعایت کند و انفاق را هم در اولویت قرار دهد.
علوی گرگانی بیان داشت: شیوه های خاصی برای انفاق در دین مبین اسلام ذکر شده که در صورت رعایت آنها برکات بسیاری نصیب آدمی خواهد شد و خیر دنیا و آخرت را به ارمغان می آورد.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.