خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی در تاسیس کلیساهای خانگی (بخش دوم)

به گزارش ادیان نیوز، در بخش نخست به توزیع جزوه “شراب تازه “توسط فرقه جماعت ربانی و نقش این فرقه در راه اندازی کلیساهای غیر قانونی خانگی و تربیت مربی برای آنها پرداخته شد. در این بخش، به موارد دیگری از این نقش اشاره می شود.
با پایش و بررسی افشاگری هایی که از اعضای سابق فرقه جماعت ربانی، در فضای مجازی منتشر شده، این نتیجه گرفته می شود، تعدادی از افرادی که فریب ظاهر موجه عضویابان این فرقه را خورده و در دام آن گرفتار شده بودند، با مشاهده تناقضات گفتاری و عملکردی مسئولین این فرقه، ارتباط خود را با آن قطع کرده اند.
بعد از این افشاگری ها، پشت پرده هایی از چهره منافقانه آنها برداشته و مشخص شد، سران این فرقه پس از مواجه شدن با ترک و جدایی مکرر اعضاء، مجبور به سرمایه گذاری هر چه بیشتر بر روی تشکیل و تجهیز کلیساهای خانگی از جنبه های مالی، ‌آموزشی، تدارکاتی و …  شده اند.
در جزوه ” شراب تازه” ،‌ صراحتا به فرقه فرقه شدن پروتستان و وجود اختلافات عقیدتی و مبنایی متعدد، اشاره شده و با توجه این حقیقت که جمع کردن تعداد زیادی از افراد برای کلیسا عملا غیر ممکن بوده، از این رو راه حل هایی را برای تشکیل جمع های بسیار کوچک و غیر حساسیت زا، ارائه می کند.
پس از تشکیل این کلیساهای غیر قانونی با حمایت و پشتیبانی فرقه جماعت ربانی، افرادی از طرف آنها معرفی و در کلاس های آموزشگاه کتاب مقدس شرکت کرده و به عضویت آن در آمده اند.
بنا به وظیفه تشکیلاتی که بر عهده صاحب منصبان این فرقه در تهران و شهرستان ها گذاشته شده بود، این افراد در تاسیس، تجهیز و تدریس در این گروهک های غیر قانونی شرکت می کرده اند.
نمونه آن” ف.س” مسئول کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی در اهواز بود که سفرهای آموزشی و توجیهی زیادی به شهرهای مختلف کشور و حتی آنهایی که فاصله بسیار زیادی با محل کارش( مانند کرمانشاه) داشتند، انجام می داد.
بر اساس این جزوه کاربردی، راهبرد راه اندازی کلیسای خانگی به صورتی طراحی شده است که دوران کلیسای سازمانی و ساختمانی و آشکار را سیاه چاله معرفی کرده و آن را تمام شده پنداشته و مسیحیت واقعی را گرد همایی های مذهبی نمی دانند.
به اعتقاد این فرقه، کلیسای خانگی نیازی به ستاد اجرایی یا اداری ندارد. در حقیقت کلیسای خانگی فعالیت خود را پنهان از انظار عمومی انجام می دهد و از طریق آن می توان نوعی از مظلوم نمایی را در جهان به راه انداخت و بهره برداری های مختلفی را از آن برد.
در واقع شبکه کلیساهای خانگی در عین حال که به یکدیگر وابسته هستند، می توانند مدت زیادی را به صورت زیرزمینی و غیر قابل رویت فعالیت کرده، و به دلیل پنهان بودن، خطر فروپاشی آنها کمتر و مشکلات یک کلیسای آشکار و قانونی را ندارند.
نکته جالب توجه آنکه روش های جذبی که برای این کلیساها پیشنهاد شده، دقیقا مورد استفاده فرقه جماعت ربانی قرار گرفته و مصادیقی از آن نیز موجود است.
 به عنوان نمونه می توان به ایجاد کمپ های ترک اعتیاد– که با تشکیل کمیته “نجات معتادین” و گسترش روز افزون فعالیت آن توسط فرقه جماعت ربانی صورت گرفت- و جذب دختران و پسران فراری و افرادی که مشکل عاطفی دارند- عضوگیران این فرقه در مکان های عمومی به شکار و فریب این افراد می پرداخته اند-، اشاره کرد.
همچنین ایجاد پرورشگاه های متعدد در شهرهای مختلف به منظور تغییر عقیده کودکان و نوجوانان نیز از راه‌های جلب اعتماد عمومی است که در یکی از این موارد، سعید عابدینی با ماموریت ویژه از سوی سرویس جاسوسی آمریکا برای راه اندازی چنین مکانی در شمال کشور به ایران آمد که بازداشت و به زندان محکوم شد.
ادامه دارد…
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.