خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار آیت الله مظاهری نسبت به عرفان های کاذب

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله حسین مظاهری، از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق این هفته با اشاره به اهمیت جهاد اظهارداشت: جهاد یکی از دستورات مهم اسلام است.
وی افزود: نبرد با دشمنان در جبهه های جنگ جهاد اصغر است و جهاد اکبر مبارزه با نفس سرکش و عدم اطاعت از نفس اماره است که کاری سخت و مشکل اما با ارزش است.
آیت الله مظاهری مبارزه با نفس اماره را بسیار مهم و اساسی برای سعادت انسان دانست و تصریح کرد: در کنار واجبات دینی مانند نماز و روزه جهاد اکبر بسیار مهم تر و سخت تر است و فردی که در این جنگ پیروز شود از ثواب بالایی برخوردار می شود.
وی کنترل اسب چموش نفس اماره را سبب سعادتمندی و کسب درجات بالای دینی دانست و گفت: اگرچه مبارزه با نفس اماره سخت است اما این کار با اراده ای که  داوند به انسان داده شدنی است و نباید حرف های نمی شود و نمی توانیم را در این میدان مبارزه مطرح کنیم.خ
رئیس حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: تلاش و مجاهدت رزمندگان ایران در جنگ ۸ ساله یک غیر ممکن را ممکن ساختند و با وجود کمبود امکانات نظامی در برابر جهانیان به جنگ و مبارزه پرداختند و انسان نیز باید مانند رزمندگان در جبهه مبارزه با نفس استقامت کند.
وی با بیان اینکه خودسازی مهمترین و سخت ترین واجب دینی است، افزود: تهذیب نفس کارکرد جدی دارد و برای ان باید زحمت کشید و با نفس مبارزه کرد.
آیت الله مظاهری با بیان اینکه فطرت، عقل و وجدان اخلاقی پیامبران درونی انسان برای رسیدن به سعادت هستند، تصریح کرد: خداوند سه پیامبر در درون انسان و ۱۲۴ هزار پیامبر نیز برای تبلیغ و سعادتمندی فرستاده و باید از این ظرفیت های استفاده کنیم.
وی ادامه داد: انسان باید به جایی برسد که خداوند یاور و کمک دهنده او باشد و اگر انسان تنها از خداوند مدد بگیرد خداوند در موفقیت و سربلندی او ملائکه را می فرستد تا در کارها او را کمک کنند.
وی خداوند را بهترین معلم اخلاق انسان دانست و گفت: راز و نیاز با خداوند و دعا کردن سبب کسب معرفت و دوستی خاص با خداوند می شود و آنگاه خداوند بهترین معلم اخلاق ما است.
آیت الله مظاهری با اشاره به اساتید عرفان های کاذب گفت: مردم نسبت به این تهدید جدی دشمن بیدار و اگاه باشند زیرا که دشمن با موضوع مهدویت و عرفان های دروغین مردم و به ویژه نسل جوان را فریب می دهد. 
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.