خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تبریک «دیک چنی» به صهیونیست‌ها به خاطر ترور «عماد مغنیه»

به گزارش ادیان نیوز، پایگاه صهیونیستی «اسرائیل‌اسپای» جزئیات جدیدی از پیامدهای دیپلماتیک ترور عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ منتشر کرده و نوشته که «دیک چنی» معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا پس از این ترور، با «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر وقت صهیونیست‌ها تماس تلفنی گرفته و به آنها «تبریک» گفته است.
این پایگاه در این مورد نوشته است: «چنی با اولمرت تماس گرفت تا از او بابت همکاری تشکر کند. سران ایالات متحده و اسرائیل از نتیجه راضی بودند.»
روزنامه واشنگتن‌پست اخیرا (۱۱/۱۱) در گزارشی، از نقش سازمان سیا (آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا) در ترور «عماد مغنیه» از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، پرده برداشت.
عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ در حالی که در دمشق پایتخت سوریه به سر می‌برد، بر اثر بمبگذاری در خودروی حامل وی، به شهادت رسید. واشنگتن‌پست در گزارش خود، به نقل از چندین مقام اطلاعاتی آمریکایی، نوشته است که ترور این فرمانده حزب‌الله، حاصل عملیات مشترک سیا و موساد بوده است.
بنا بر این گزارش، دستور همکاری سیا با موساد در دولت «جورج بوش» صادر شده و نمایندگان کنگره آمریکا نیز از آن مطلع بوده‌اند. مقامات سیا از چند ماه پیش از انجام عملیات، عماد مغنیه را تحت نظر داشته و برای انجام این بمبگذاری، برنامه‌ریزی کرده‌اند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.