خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چه‌طور برنامه سفر یک روزه از تهر‌ان به کاشان بچینیم؟

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر یک روزه از شهر تهران به کاشان هستید، حتما در این مطلب از جااینجاس با بهترین جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید تا بتوانید بهترین برنامه را برای خود بچینید.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان‌نیوز)، کاشان همواره از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می‌رود. این شهر باستانی که بخشی از استان اصفهان است، با قدمت ۷۰۰۰ ساله خود، آثار تاریخی بی‌نظیری را در خود جای داده است.

حتی بسیاری از اقامتگاه‌‌های این شهر در فضاهای قدیمی و سنتی همچون هتل نگارستان کاشان از شما پذیرایی می‌کنند. از سوی دیگر از جاذبه‌های طبیعی آن نباید غافل شد. به خصوص در آب و هوای مطبوع فصل بهار. اگر شما هم در فکر یک سفر یک روزه از تهران به کاشان هستید، در ادامه با ما همراه شوید تا بتوانید یک برنامه ایده‌آل برای خود بچینید.

بهترین زمان سفر به شهر کاشان از تهران کدام است؟

اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد، فصل گلابگیری در کاشان است و از این رو مسافران بسیاری از داخل و خارج کشور به شوق دیدن آن، به این شهر سفر می‌کنند. برخی سفر را به صورت یک روزه طی می‌کنند و بسیاری چند روزی را در شهر می‌مانند و با خیالی آسوده از جاذبه‌های آن بازدید می‌کنند.

۳۰ کیلومتر از کاشان به جنوب بروید تا به پایتخت گلاب ایران برسید. قمصر خوش رایحه که عمری به اندازه ۲۵۰۰ سال دارد؛ پر از باغ‌های گل محمدی است. در اردیبهشت ماه، قمصری‌ها گل های محمدی را چیده و آنها را برای گلاب گیری آماده می‌کنند. اگر وقت دارید سری هم به موزه گلاب و باغ پرندگان بزنید.

یک مراسم معروف دیگر نیز در شهر مشهد اردهال ( ۵۰ کیلومتری کاشان) هر سال در دومین جمعه مهر برگزار می‌شود. این مراسم جهت زنده نگه داشتن یاد امامزاده سلطان علی بن محمدباقر (ع) که در سال ۲۰۱۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، برگزار می‌شود.

چه‌طور از تهران به کاشان برویم؟

در سفر یک روزه از تهران به کاشان سه راه پیش روی شما است:

خودروی شخصی، اتوبوس و قطار

اگر می‌خواهید با خودروی خود از تهران به کاشان بروید، می‌توانید وارد جاده تهران-قم شده و پس از آن مسیر خود را در جاده قم-کاشان ادامه دهید.

راه‌حل بعدی اتوبوس است. به ترمینال جنوب تهران مراجعه کرده، اتوبوس‌های تهران-کاشان را رزرو کرده و حدود ۳ ساعت بعد به شهر زیبای گلاب برسید. علاوه بر این قطار نیز گزینه خوبی است و شما را در فاصله سه ساعت به کاشان می‌رساند.

در سفر یک روزه از تهران به کاشان کجاها را بگردیم؟

در کاشان اماکن دیدنی بسیاری وجود دارد. اما برای برنامه‌ریزی در یک سفر یک‌روزه وقت بسیار کم است و باید جاهای مشخصی را برای بازدید مشخص کرد. در ادامه با ما همراه شوید تا مهم‌ترین جاهای دیدنی کاشان را بشناسید.

باغ فین و حمام فین

باغ زیبایی که از دوره صفویان تاکنون گردشگران را مسحور خود کرده است. درخت‌های زیبا و آب نماهای متعدد یک تصویر بهشتی از باغ ساخته است. البته همه می‌دانیم که حمام فین؛ جایی است که اولین و آخرین امیرکبیر ایران در آن به قتلگاه خود رفت. هنگام گشت و گذار در باغ فین یک کوشک یا قصر کوچک چهار ضلعی، حمام، شترگلو و عمارت هشتی جا را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن این مجموعه فوق‌العاده زیبا باید به انتهای خیابان امیرکبیر کاشان بروید.

مسجد جامع کاشان

مسجد جامع این شهر در زمان سلجوقیان ساخته شده و مناره قدیمی‌ آن بسیار مشهور است. برخی روایت‌های تاریخی می‌گویند این بنا قبلا آتشکده بوده و به مرور زمان مسجد شده است. کاشی کاری‌ها و گچبری‌های زیبا و آثاری که در آن وجود دارد را باید حتما دید. این مسجد در خیابان بابا افضل قرار گرفته است.

مسجد آقا بزرگ

مسجد آقابزرگ در دوره محمد شاه قاجار ساخته شده و از سردر، هشتی ورودی، صحن مرکزی و چند شبستان تشکیل شده است. در کنار این مسجد مدرسه هم هست که در واقع محلی برای درس و بحث بوده است. حوض داخل حیاط مسجد و درختچه‌های سبز اطراف آن این مسجد را بسیار زیبا کرده‌اند. برای دیدن این فضای زیبا کافی است به خیابان آقا بزرگ بروید.

خانه‌های تاریخی

خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها و خانه عامری‌ها. حتما این نام‌ها را شنیده‌اید. در این خانه‌ها قبلا افراد سرشناسی زندگی می‌کردند. حالا این خانه‌های زیبا بخشی از دیدنی‌های کاشان شده‌اند. هر یک با معماری منحصر به فرد و در یک دوره تاریخی متفاوت هستند.

خانه طباطبایی‌ها که در خیابان علوی است، ۱۸۶ سال قدمت دارد. خانه بروجردی‌ها هم ۱۳۰ سال پیش در محله سلطان میر احمد ساخته شده است.

خانه عامری‌ها بزرگ‌ترین عمارت کاشان که از زمان زندیان ساخته شده و هم‌اکنون به عنوان یک هتل در کاشان قابل رزرو است. علاوه بر این‌ها خانه شریفیان، خانه منوچهری، خانه عباسیان، خانه رزاقیان و خانه عطارها را هم نباید از دست داد.

رزرو هتل در سایت جااینجاس

رستوران‌های معروف شهر کاشان کدام‌اند؟

قطعا نوش جان کردن یک غذای لذیذ در برنامه سفر یک روزه شما از تهران به شهر کاشان قرار دارد. در ادامه چند تا از بهترین رستوران‌های این شهر را معرفی خواهیم کرد.

رستوران سنتی عباسی در خانه تاریخی عباسی یک گزینه ایده‌آل است. فضایی قدیمی با معماری مسحور کننده و غذاهای لذیذ سنتی و محلی را نباید از دست داد.

خانه منوچهری از بهترین هتل‌های کاشان است. در این خانه می‌توانید انواع غذاهای سنتی و محلی را نوش جان کنید. گچ‌بری‌های زیبا و شیشه‌های رنگی در محیطی آرام لذت سفر شما را دو چندان می‌کند. اگر هوس ماندن کردید پیشنهاد می‌شود به سایت رزرو اینترنتی هتل جااینجاس مراجعه کرده و با وارد کردن نام هتل و مدت اقامت خود، مشخصات آن را به طور کامل مطالعه کرده و با بالاترین درصد تخفیف فرآیند رزرو هتل را تکمیل کنید.

رستوران رز هاوس در یک فضای سبز با آلاچیق‌های زیبا با انواع غذاهای سنتی، فرنگی و فست فود و دسرها و نوشیدنی‌های متنوع میزبان شما است.

در کاشان از کجا خرید کنیم؟

نمی‌شود به کاشان رفت و بازار قدیمی آن را ندید. این بازار از زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. حتی قصد خرید هم نداشته باشید معماری زیبای این بازار شما را مسحور خود خواهد کرد. اصناف مختلف از بزاز و خیاط تا مسگر و رنگرز در بازار مشغول فعالیت هستند و به آسانی می‌توانید انواع سوغاتی‌های جذاب را در آن تهیه کنید. از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر می‌توان به گلاب، عرق بیدمشک، عرق بهارنارنج، عرق نعنا و سایر عرقیجات، حاجی بادومی، پشمک، باقلوا، غنچه‌های گل محمدی و فرش و گلیم اشاره کرد.

 

رپورتاژ آگهی ردنا ادیان‌نیوز جااینجاساگر هم می‌خواهید در مجتمعی لوکس و مدرن خرید کنید، کاشان مال در سه طبقه با انواع محصولات مختلف شامل پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن و لوازم خانگی و امکاناتی همچون پارکینگ، تاکسی سرویس، رستوران، هایپرمارکت، فودکورت، شهربازی و پردیس سینمایی را از دست ندهید.

منبع jainjas
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.