خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تهاجم فرهنگی و تحقیر کردن اسلام شیوه جدید دشمن برای مقابله با اسلام

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهارن در خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: دشمن برای مبارزه با اسلام دو کار کرد. یکی گروه‌هایی درست کرد که به عنوان گروه‌های اسلامی مثل داعش یا طالبان به عنوان مسلمان ولی تروریست، تا بگوید اسلام این است. دیگری این است که یکی هم کتاب‌ها، تصویرها و کاریکاتورهایی علیه پیغبر نشر و ایجاد کردند. این کارها را انجام دادند برای اینکه اسلام را زشت نشان دهند.
وی همچنین افزود: این کار آنها برای اینکه اسلام هراسی ایجاد کنند.
آیت‌الله امامی کاشانی با تبریک فرارسیدن دهه فجر ادامه داد: انقلابی که با رهبری شخصیتی که در فقاهت اول، در مرجعیت اول، در حکمت و عرفان اول بود در این دهه به پیروزی رسیده است. باید به این نکته توجه داشت که دشمن چه طرحی برای این کشور داشت و امروز دشمنان اسلام چه طرحی دارند. و ملت اسلام و ملت ایران چه باید بکنند.
وی به طرح دشمن برای اسلام اشاره کرد و ادامه داد: دشمن بنا داشت اسلام را از این کشور بردارد تا بتواند با یک ملیت یکه در غرق شهوت بتواند منابع ایران را از چنگ ما بگیرد و ببرد. رضا خان را به دستور آوردند و رضا خان بیگانه با مظاهر اسلام جنگید. یعنی با حجاب، مسجد، حوزه‌های علمیه با روحانیت با عزای سیدالشهدا(ع)
مقابله کرد. بعد از رضاخان که پسرش آمد اوضاع را مناسب ندید و بالاخره مسجد، روحانیت و حجاب به جامعه برگشت. دشمن فهمید که با مظاهر و با فروع و با شاخه‌های اسلام نمی‌شود اسلام را از ریشه کند.
خطیب نمازجمعه تهران اظهار داشت: دشمن پس از ناامیدی از این حربه، به سراغ اصل اسلام رفت. از یک طرف تهاجم فرهنگی و از طرف دیگر تحقیر کردن اسلام شیوه جدید دشمن برای مقابله با اسلام است. من جمله‌ای از شهید مطهری نقل می‌کنم. ایشان در کتاب می‌نویسند سخنرانی همه در حسینیه ارشاد من اعلام کردم که دو شب سخنرانی دارم پیرامون کتاب‌سوزی در ایران و مصر و بعضی‌ها گفتند که اسلام نه تنها تمدن به ایران آورد بلکه تمدن‌های گذشته ایران را از بین برد و حتی در ایران کتاب‌سوزی کردند و در مصر کتاب‌سوزی کردند بعد می‌نویسد من به فکر افتادم چون کتاب خدمات متقابل ایران به اسلام می‌نویسم این سخنرانی را در آن کتاب بنویسم. چاپخانه هم گفت به ما دستور داده‌اند که این سخنرانی را چاپ نکنیم. این افراد می‌خواستند به امت اسلامی بگویند که اسلام غلط است.
وی همچنین گفت: در اواخر عمر سلطنت شاهنشاهی دیدیم که تاریخ شاهنشاهی را به جای تاریخ هجری شمسی گذاشتند و بنا بود اصل اسلام را از بین ببرند. ولی به حمدالله با حرکت امام راحل و ملت ایثارگر این انقلاب پیروز شد و این انقلاب صادر شد. دشمن گفت باید با این حرکت جنگید. برای جنگی با این حرکت باید دو کار کرد. یکی گروه‌هایی درست کرد که به عنوان گروه‌های اسلامی مثل داعش یا طالبان به عنوان مسلمان ولی تروریست تا بگویند اسلام این است. یک حرکت این بود که کتاب‌ها، تصویرها و کاریکاتورهایی علیه پیغبر
طراحی و انتشار دادند. این کار انجام شد تا اسلام را زشت نشان دهند. این کار برای اسلام هراسی بود.
خطیب نمازجمعه تهران به زنده سوزاندن خلبان لبنانی توسط داعش اشاره کرد و افزود: این جنایتی که اخیرا داعش مرتکب شد و خلبان اردنی را فرود آورد و آن را در قفس کرد و آنچنان سوزازند در توجیه عمل خود در تمام سایت‌ها نوشتند ما این عمل را انجام دادیم به حکم سوره نحل و ما کارمان بر اساس قرآن است. این آیه در جنگ احد نازل شد و پیغمبر اکرم (ص) وقتی بالای بدن پاره پاره حمزه سیدالشهدا آمد گفت خدایا اگر من بر قریش تسلط کنم ۷۰ برابر در مقابل حمزه خواهم کشت. آیه نازل شد ای محمد تو حق نداری در برابر یک کشته باید یک نفر را بکشی. ولی اگر صبر کنی برای خدا موفق‌تر خواهی بود.  این آیه چه ارتباط به شما دارد شما می‌گویید ما انتقام گرفتیم. شما هستید که حمله کردید به مسلمین. شما که در سوریه و عراق جمعیت‌ها و گروه‌ها و دانشگاهیان و پیر و جوان و بچه همه را دارید تکه‌تکه می‌کنید. مسلمان‌ها از خود دفاع می‌کنند آنوقت آیه قرآنی که در مقابل پیغمبر است را می‌خوانید؟.
وی همچنین ادامه داد: در اینجا بود که اهمیت پیام رهبر انقلاب ارزش پیدا می‌کند. این پیام، پیام سیاسی نبود. این پیام پیامی نبود که بخواهد به مسیح و یهودی بگوید، مسلمان شوید. دعوت به اسلام نبود. هر کس نگاه کند سر تا پای این نامه را می بیند عملی بود که در قرآن خدا به پیغمبر فرمان می‌دهند می‌فرماید ای پیامبر تو تذکر بده، تذکر را خدا نافع می‌داند. رهبر انقلاب تذکر داد به جوانان غرب. جوان‌هایی که نسبت به پدر و مادران به فطرت نزدیکترند. این نامه مقداری به فطرتشان نزدیکتر است. از طرفی هم خطاب این نامه این است که شما آینده کشور به دستتان است. شما برگردید و ببینید واقعیت دین در چه چیزی است. تاریخ اسلام، قرآن و سیره پیغمبر را بخوانید و ببینید واقعیت چیست؟.
آیت‌الله امامی کاشای افزود: دو نکته عرض می‌کنم. یکی به همان جوانانی که رهبر خطاب کردند و یکی به تمام ایرانیان نه ایرانیان بلکه مسلمانان جهان در اروپا و آمریکا. عده‌ای از جوانان یهودی و مسیحی در عیاشی هستند ولی عده‌ای می خواهند حقیقت مطلب را بفهمند. اسلام را خشن نشان دادن روشی است که سیاستمداران دروغین دنیا مطرح کردند. می‌خواهند مردم را از ارزش جدا کنند.
وی ادامه داد: آن چیزی که این انقلاب با عظمت را پیروز کرد مسئله ولایت فقیه بود و انسجام ملت به پیروی از رهبر انقلاب و امام امت و داشتن معنویت و تقوا است. ما باید به تقوا برگردیم ما باید به خداپرستی برگردیم معنویت را در بینمان بیشتر کنیم. من به وزارت ارشاد که این مسئولیت را دارد و یکی در صدا و سیما که اجرای آن مسئولیت شرعی را دارد توصیه می‌کنم.  توجه به این نکته اهمیت به معنویت به اینکه مبادا حرکت‌ها طوری باشد که این حرکت‌ها در جامعه معنویت و تقوا را تعضیف کند به این جهت بیندیشید با تدبیر و با فکر
و اگر چنین کند انسان آثار وضعی در زندگی می‌گذارد.
منبع: نسیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.