خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اخراج یک پروفسور مسلمان از آمریکا

به گزارش ادیان نیوز، دولت آمریکا پروفسور «سامی الاریان» استاد فلسطینی الاصل دانشگاه های این کشور را پس از ۱۰ سال بررسی پرونده اش به دلیل متهم بودن به همکاری با تروریست های عامل حادثه یازده سپتامبر از آمریکا اخراج کرد. گفته می شود این استاد فلسطینی الاصل قرار است به ترکیه عزیمت کند.
«سامی الاریان» که از رهبران فکری و فعالان اجتماعی و علمی شناخته شده مسلمانان آمریکا به شمار می رود، از سال ۲۰۰۳ در ایالت فلوریدا مورد بازجویی و بازداشت قرار گرفت. پس از اعتراض او به حکم دادگاه، دادگاه فلوریدا او را مستحق بازداشت ندانست و آزاد کرد. اما با گذشت بیش از ۱۰ سال از این پرونده و قرار داشتن «الاریان» در حبس خانگی، دادگاه آمریکا در اقدامی جدید حکم اخراج او را از این کشور صادر کرده است.
«الاریان» رهبر و بنیانگذار جنبش اسلامی فلسطین در آمریکا است و ازمسلمانان شناخته شده و تاثیر گذار در سیاست های آمریکا به شمار می رود که اکنون دولت ایالات متحده با نام مبارزه با تروریسم وی را از کشور اخراج کرده است.
این امر نگرانی ها و انتقادات فراوانی را در میان مسلمانان آمریکا به همراه داشته است.
منبع: ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.