خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وحشت مسیحیت صهیونیستی از نامه روشنگرانه مقام معظم رهبری

به گزارش ادیان نیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از حوادث فرانسه، نامه روشنگرانه و بسیار مهمی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نگاشتند که با واکنش های بسیار زیادی در بین رسانه ها و افکار عمومی جهان مواجه شد.
برخی از خبرگزاری ها که موجودیت خود را در گرو پول های سرمایه داران صهیونیست ارزیابی می‌کنند، وقتی نتوانستند بی تفاوت از کنار این نامه بگذرند، در واکنش به استقبال بی سابقه مردم جهان نسبت به آن، مواضعی خصمانه و در مواردی توهین آمیز گرفتند.
سایت وابسته به فرقه منحرف مسیحیت صهیونیستی، که از توجه و استقبال عمومی به این نامه عصبانی شده بود، نتوانست خشم خود را پنهان نگه داشته و واکنش های مثبت به این نامه را “دروغ رسانه های داخلی” خواند؛ اما استقبال جهانیان و خصوصا جوانان اروپا و آمریکای شمالی از نامه و بررسی رسانه های غیر داخلی نشان می دهد، ادعای سایت مذکور دروغ بزرگ است.
در اولین ساعات پس از انتشار این نامه بسیار مهم، کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کمپین‌هایی با عنوان” نامه ای برای شما”در برخی از شبکه‌های مجازی در رابطه با این موضوع راه‌اندازی کرده اند.
در صفحات مجازی، کاربران، هر کدام به نوبه‌ای بر فرازهای مهمی از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی تاکید کرده‌ و آن را بازتاب دادند.
 بعد از پخش پیام در شبکه های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیما، سیل پیامک های تشکر و نظرات مخاطبان، به خصوص جوانان اروپا و آمریکای شمالی، به رسانه های برون مرزی صدا و سیما ارسال شد.
خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که در روزهای آغازین مخابره خبر توسط رسانه های برون مرزی در سایت ها و صفحات اجتماعی متنوع رادیو و تلویزیون، مخاطبان زیادی از آن، ‌بازدید کردند.
به عنوان نمونه، تعداد بازدید کننده ها از سایت ها و صفحات اجتماعی، بالغ بر ۳ میلیون نفر، تعداد نظرات و اشتراک گذاری مطالب مرتبط با موضوع فوق، بیش از ۳۰۰ هزار مورد و بیش از یک میلیون پسند را در پی داشت.
بر اساس این گزارش، این پیام بسیار مهم بازتاب زیادی در رسانه های جهان از جمله تایمز،‌ نیویورک تایمز، ایزوستیا، بی بی سی، نیویورک مگزین، خبرگزاری های راشا تودی، اینترفاکس و .. داشت. هر چند تعدادی از رسانه های غربی قسمت هایی از پیام که به سابقه سیاه استعماری غرب اشاره دارد، را سانسور کردند.
“بی بی سی فارسی” با انتشار پیام به عنوان تیتر یک سایت خود نوشت: آیت الله خامنه ای جوانان غربی را به مراجعه به قرآن و زندگی پیغمبر اسلام دعوت کرد.
نشریه “فارین پالیسی” با اشاره به استقبال کاربران شبکه های اجتماعی از این نامه، آورده است: رهبر ایران در نامه‌ای سرگشاده و غیر منتظره به جوانان اروپا و آمریکا اظهار داشت: اصرار نمی‌کنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید، بلکه می‌گویم اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود.
“خبرگزاری فرانسه” در گزارشی با عنوان” آیت الله خامنه ای بر اهمیت بررسی اسلام به جوانان غربی تاکید کرد” نوشت: رهبر عالی ایران تاکید کرد،‌ جوانان غربی به جای “بلعیدن دیدگاه های متعصبانه” خود به بررسی اسلام بپردازند.
پایگاه آمریکایی” وتزنز تودی” در گزارشی با این عنوان که “رهبر عالی ایران به جوانان غربی گفت: فکری مستقل داشته باشید” به انتشار کامل متن پیام رهبر معظم انقلاب پرداخت و از مخاطبان خود خواست که این پیام را به جوانانی که می شناسند، ‌منتقل کنند.
مجله انگلیسی” the week ” این چنین به بازتاب نامه مذکور پرداخته است: “رهبر عالی ایران نامه های سرگشاده به جوانان غربی نوشت. آیت الله خامنه ای بعد از حملات تروریست ها در پاریس، ‌برای نگاشتن یک نامه سرگشاده اقدام کرد.”
مجله آمریکایی” نیویورک” در گزارش خود با عنوان “رهبر ایران نامه ای سرگشاده به جوانان غربی توئیت کرد” به انتشار تمامی توئیترهای منتشر شده از سوی دفتر مقام معظم رهبری پرداخت.
در روزنامه بین المللی چند زبانه” اپکو تایمز” آمریکا آمده است: آیت الله [خامنه ای] از جوانان غربی خواست اسلام متعصبانه را رد کنند. رهبر عالی ایران تاکید کرد که جوانان اروپایی و آمریکایی برای مبارزه با موج تعصبی که بعد از حمله تندروها در فرانسه به راه افتاد،‌ به مطالعه و بررسی اسلام بپردازند.
“بلومبرگ” نیز در گزارشی با عنوان “[آیت الله] خامنه ای، رهبر ایران از جوانان غربی خواست درباره اسلام پیش داوری نکنند” به این موضوع پرداخته و می نویسد: رهبر عالی ایران از جوانان غربی خواست اجازه ندهند که حادثه کشتار در مجله طنز فرانسوی موجب پیش داوری آنان درباره اسلام شود.
“صدای روسیه” گزارش داد: رهبر معظم انقلاب ایران در نامه ای سرگشاده، جوانان اروپا و آمریکای غربی را دعوت کرد تا اسلام را بشناسند و گفت: غرب به دنبال هراس افکنی و نفرت پراکنی علیه اسلام است.
“نیویورک مگزین” نوشت: رهبر ایران از جوانان غرب خواست تا با ذهن باز درباره اسلام تفکر کنند. وی در نامه‌ای سرگشاده نوشت: از شما می‌خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند.”
“سی ان ان” با عبارت” رهبر معظم ایران در نامه ای به زبان انگلیسی از جوانان غربی خواسته است تا اسلام را براساس حملات تروریستی شارلی ابدو قضاوت نکنند.” به این پیام واکنش نشان داد.
 مجله” تایم” نوشت: آیت آلله خامنه ای جوانان غربی را تشویق کرد تا خودشان درباره اسلام جستجو کنند و اجازه ندهند تصویر آن ها از اسلام توسط غرض ورزی ها غبارآلود شود.
روزنامه “نیویورک تایمز” نیز این گونه به نامه رهبر معظم انقلاب عکس العمل نشان داد:” در اقدامی نادر، رهبر معظم ایران در نامه ای به جوانان آمریکایی و اروپایی از آن ها خواسته تا اسلام را از منابع اصلی جستجو  کنند نه از روی پیش داوری ها و اغراض هایی که به آن ها شناسانده می شوند.”
خبرگزاری رسمی ایتالیا “آنسا” با عنوان “رهبر انقلاب اسلامی ایران خطاب به جوانان غربی: اسلام واقعی در قرآن است” نوشت: “آیت‌الله خامنه‌ای، بالاترین مقام ایران در پیامی خطاب به جوانان اروپا و شمال آمریکا از آنها دعوت کرد تا فریب تصویرسازی نادرست از اسلام را در غرب نخورند و سعی کنند، واقعیت دین را در قرآن و زندگی پیامبر بیابند.”
بخش خبری “یاهو” نیز در اقدامی بی‌سابقه، اقدام به درج پیام مقام معظم رهبری به زبان ایتالیایی کرد. این سایت بر روی بخشی از پیام تأکید بیش‌تری داشت که درباره فعالیت‌های برخی از گروه‌های تروریستی به نام اسلام بود و از جوانان می‌خواهد که نگذارند مزدوران خود را به نام مسلمانان، به آنها معرفی کنند.
گفتنی است، در پی این نامه سرگشاده فروش قرآن کریم در کتاب فروشی کشورهای اروپایی همچون آلمان و فرانسه افزایش قابل توجهی یافته است. چند روز پیش روزنامه فرانسوی “لفیگارو” نوشت: قرآن طی ۲۶ روز گذشته، در فهرست ۱۰۰ کتاب پر فروش پایگاه “آمازون” قرار گرفته است. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.