خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روشنفکرانِ عرق‌خورِ دیروز آمریکا، امروز با ظاهر مذهبی در داعش حاضرند

به گزارش ادیان نیوز، حسن رحیم پور ازغدی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکای شمالی که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز اسلام مسئله اول جهان شده است که در چند قرن اخیر بی سابقه بوده و در همه جای جهان در گفتگوهای مختلف مذهبی و غیرمذهبی، شیعه و غیرشیعه در سطح افکار عمومی بیشترین تیترهای خبری را داشته است که با پسوند اسلام سیاسی، اسلام انقلابی و اسلام انقلابی از آن یاد می شود که حساسیت های مثبت و منفی در این زمینه ایجاد شده و یک فرصت بزرگ و تهدید بزرگ و بی سابقه است چرا که به عملکرد ما و دشمنان اسلام و فضای افکار عمومی بستگی دارد.
وی افزود: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی پیام مهمی دارد که این نامه شامل پنج بند است که یکی از آنها این بود که با سیاستمداران غرب نمی شود گفتگو کرد چرا که آنها به گفتگوی دینی، علمی و سیاسی از موضع برابر تن نمی دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در ۳۶ سال گذشته بارها تجربه شد که غربی ها حاضر نیستند که با ما پشت یک میز با موضع برابر بنشینند و مردم شرق و مسلمانان را داخل انسان حساب نمی کردند بلکه ما را به عنوان نوکران خودشان می دانستند.
رحیم پور ازغدی ابراز داشت: غربی ها در مذاکرات سیاسی همچون مذاکرات هسته ای از موضع بالاتر سخن می گویند و هر چقدر کوتاه بیایم باز هم دشمنی آنها ادامه دارد و آنها می خواهند که ما صددرصد کوتاه بیایم وعقب نشینی کنیم و این سنت آنها در بحث و گفتگو با ماست.
وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا بیان داشت: جوانان از بقیه افراد سالم تر هستند هر چند که تحت تأثیر بمب های رسانه ای قرار بگیرند اما باز هم بیشتر جسارت شنیدن را دارند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم با جوانان امریکایی در فضاهای دانشگاهی و غیردولتی گفتگو کنیم کارهای بزرگی اتفاق می افتد گفت: سابقه غربی ها در نفرت و ترس از اسلام پس از انقلاب تثبیت شده است و غرب قبل از انقلاب تلاش می کرد به شرق و جهان اسلام مسلط شود که با شکل گیری انقلاب ورق برگشت.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه تاریخ غرب کتمان و تحریف شده و جزو خونین ترین تاریخ جهان غرب است اظهار داشت: اگر تمام کشته های جنگ تاریخ بشری را روی هم بگذارید با کشتارهای مدرنیته در قرن ۱۹ و ۲۰ قابل مقایسه نیست.
وی افزود: غربی ها مانع می شوند که اطلاع رسانی عمومی از فرهنگ اسلامی در جهان و غرب شکل بگیرد که پیام رهبری نیز در این راستا بوده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کار دیگری که غربی ها می کنند ایجاد نفرت نسبت به غیر غربی ها از مسلمانان بوده چرا که می خواهند آنها آقای دنیا باقی بمانند.
ازغدی ابراز داشت: رهبری از جوانان دو خواسته داشتند که یکی از آنها تحقیق در خصوص سیاه نمایی های جهان اسلام و خواسته دیگر ایشان دعوت از جوانان برای شناخت بی واسطه از اسلام بوده است تا دروغ به آنها تحمیل نشود و خودشان قران را بخوانند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند جوانان اسلام را از طریق تروریست هایی که خود غربی ها تربیت کردند نیاموزید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از شرق تا غرب تصور خشونت از اسلام را ساخته اند گفت: اسلام که به اقرار موخرین در شرق و غرب عالم بزرگ ترین تمدن علمی را ساخت جرقه آغاز علوم جدید در جهان اسلام بود.
رحیم پور تصریح کرد: اگر کسی ماهواره ها و اینترنت را مورد بررسی قرار دهد متوجه می شود که تأثیراتی از جمله خیانت در زندگی ها داشته است اما نکات مثبتی را در بر دارد که غرب نمی تواند از افکار عمومی را پشت ارتباطات پنهان کند بلکه می شود پلی از اندیشه و شکاف ها با غرب زد.
وی اظهار داشت: از دوران ظهور اسلام صاحبان قدرت سکولار و مذهبی همواره این پروژه را در دست داشتند که غرب با اسلام آشنا نشود که آن خواسته آنها صورت نگرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نیکسون گفت ما طبق همه محاسبات فکر کردیم که کار اسلام تمام شده اما با انقلاب اسلامی ایران که در سقوط کمونیست نقش اول را داشت اپوزوسیون مقابل اپریالیست غرب قرار گرفت و رابطه غرب و شرق در هم شکست و تومار همه قدرت ها در هم پیچید.
رحیم پور ازغدی ابراز داشت: در پنج قاره عالم تمام مباحث آکادمیک دین و غیردین متوجه دینی است که شهدا بر گردن ما دارند.
وی با تأکید بر اینکه گاهی اشتباه در خصوص شهدا رفتار سمبلیک و نمادین صورت می گیرد گفت: شهدا برای این شهید شدند که عدالت و اخلاق اسلامی در متن باشد چرا شهید را فقط در خیابان ها و دانشگاه ها دفن می کنند؟ چرا در بازار شهدا را دفن نمی کنند در صورتی که بایدشهدا در بازارها دفن شوند تا افراد بفهمند که امنیت اقتصادی محصول خون شهداست و کلاهبرداری نکنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: چرا شهید گمنام رادر دادگستری دفن نمی کنند تا مسئولان بفهمند اینها شهید شدند که شما به عدالت حکم کنید.
رحیم پور ازغدی افزود: چرا در شهرداری و بالاشهرها شهدا را دفن نمی کنند در صورتی که آنجا برای تدفین شهدا واجب تر است.
وی ابراز داشت: چرا در دفتر هیئت دولت شهید دفن نمی کنند تا وقتی وزرا چشمشان به آنها می افتد بفهمند که این خون ها برای حاکم شدن اصول ها ریخته شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: پیشنهاد می کنیم در همه مکان های که قدرت و ثروت جمع می شود شهید دفن کنند تا همه بفهمند که در قبال خون شهدا مسئول هستند گفت: در حوزه ها باید شهید دفن  کرد که بفهمند که در برابر ترویج شیعه انگلیسی مسئول هستند و مسئولیت فرهنگی در برابر خون شهدا داریم.
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: بیت المقدس دو بار بدون خونریزی به دست مسلمانان افتاد اما صلیبی ها که یک بار قدس را گرفتند و همچنین صهیونیست ها که یک بار قدس را فتح کردند با جنایت و کثیف ترین خشونت ها به این امر دست یافتند و اگر کسی بخواهد قدر را بشناسد بهتر است تاریخ قدس را مطالعه کند.
وی با اشاره به نامه رهبری به جوانان اروپا افزود: قرآن می گویدجهاد اسلامی مبارزه با ظلم و زور است در صورتی که امریکا مثل فرعون می گوید من رب شما هستم و غیر از ما کسی قبله شما نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: مگر صهیونیست ها و امریکایی ها همچون فرعون حرف نمی زنند پس جهاد باید علیه اینها صورت بگیرد که متجاوز هستند چرا که خداوند می گوید به سمت طاغوت بروید و جهاد کنید زیرا حقوق دیگران را زیر پا می گذارند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه این همه قل در قرآن آمده است تا وجدان بشریت قل قل کند گفت: جاهای که استعمار انگلیس بود می گویند باید زبان علم و تمدن انگلیسی باشد اما کسی نمی گوید که چرا امروز زبان انگلیسی باید رایج باشد در صورتی که خود انگلیس آویزان امریکاست و باید زبان علم که برای مصالح کشور است رایج شود.
استاد برجسته حوزه و دانشگاه ادامه داد: هر منصفی نگاه کند می بینید تعهد و دمکراسی مزدوران غربی بیشتر به جوک و لطیفه شبیه است چرا که آنها دیکتاتور هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سنت و مدرنیته تقسیم بندی های است که خود غربی ها دارند و کل دعوای عالم را بر سر این دو مسئله نشان می دهند.
رحیم پور ازغدی اظهار داشت: تحلیل غالب غربی ها در خصوص انقلاب این است که شاه می خواست ایران را مدرنیته کند و مردم ظرفیت آن را نداشتند چرا که سنتی بودند و هنوز نیز این تحلیل خود را در نشریاتشان می نویسند.
استاد برجسته حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مسلمانان نمی توانند عوارض مدرنیته را تحمل کنند گفت: غربی ها می خواهند بلای که سر عراق و سوریه درآوردند بر سر یمن بیاورند و جنگ داخلی راه بیندازند چرا که امروز یمن دست نیروهای انقلابی اسلامی افتاد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: غربی ها زهر خودشان را می ریزند و بعد پادزهرهای مانند القاعده و داعش تولید می کنند.
رحیم پور ازغدی ابراز داشت: انقلاب اسلامی یک به یک کشورها را فرامی گیرد و غربی ها نیز در این کشورها خشونت می کنند و حزب الله نتیجه جهاد اسلامی را در لبنان و فلسطین نشان دادند که غربی ها نیز برای سرکوب آنها داعش و القاعده را ساختند.
وی با تأکید بر اینکه غربی ها می خواهند مجاهدین اسلام را ویرانگر نشان دهند گفت: هنوز امریکا با هواپیما برای داعش سلاح می ریزند و مدام می گویند اشتباه کردیم مگر چند بار می شود اشتباه را تکرار کرد.
استاد برجسته حوزه و دانشگاه ادامه داد: بسیاری از روشنفکران و تحصیل کرده ها امریکا که تعدادی بودند و عرق می خوردند امروز در داعش با ظاهر مذهبی حاضر می شوند و ورژن ساختگی از اسلام را ارائه می کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: امروز در هر کجای دنیا اسم اسلام با کلیدواژه های فیلم های هالیوودی شناخته می شوند و غربی ها بسیاری فیلم ساختند که مسلمانان در آنها احمق و خشن هستند و نظریه توسعه را مطرح می کنند که ما مسلمانان عامل بدبختی آنان هستیم.
وی تصریح کرد: سلطنت طلب ها علیه اسلام، ایرانی باستانی می شوند و علیه غرب هیچگاه باستانی نیستند آیا دیده اید که جریان ملی گرا و ایران قبل از اسلام جلوی غرب بایستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: پرسپولیس اسمی است که اشغالگرها روی تخت جمشید گذاشتند و در آن زمان زبان و خط ایرانی را ممنوع کردند و خط یونانی را رایج و فرهنگ غربی ها را اشاعه دادند اما هیچ گاه ناسیونالیست ها به اقدامات آنها اعتراض نکردند.
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: هر چه دانشمند داریم برای ایران پس از اسلام است و قبل از اسلام دانشمندی در ایران نداریم و هشتاد درصد تمدن اسلام کار ایرانی ها بوده است.
استاد برجسته حوزه و دانشگاه ادامه داد: فیلم سلمان رشدی با استناد به گفته های کعبه الحبار یهودی ساخته شده است و دشمنان سه تاکتیک برای تحریف قرآن و اسلام هراسی پیاده کرده اند که از جمله آنها سانسور قرآن و پیامبر، معرفی چهره قلابی و دروغین از قرآن و پیغمبر و ایجاد سروصدای زیاد برای دور کردن افراد از واقعیت قرآن است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی از راه های رساندن پیام نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا فضای مجازی است که تا به حال از این فضا بسیار علیه ما استفاده شده است و باید دانشجویان با مطالعه آثار اخبار مختلف، شبهات و سیره انبیا و پیامبران به تمام زبان دنیا پیام رهبر را برسانند.
رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید از طریق اینترنت و با ساختن ویدئوکلیپ ها به زبان های مختلف به شبهات پاسخ دهند و نامه مقام معظم رهبری را تبیین کنند.
همچنین در پایان این مراسم از خانواده های شهیدان خالقی پور تجلیل شد. 
منبع: دانشجو
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.