خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی تکنیک مجاب سازی جسمی برای جذب عضو در فرقه ها/ تغییر در رژیم غذایی

به گزارش ادیان نیوز، یکی دیگر از روش های مجاب سازی جسمی که مورد استفاده فرقه ها قرار می گیرد، تغییر دادن رژیم غذایی افراد است که منجر به بروز بی خوابی و تنش های عمومی فراوانی برای فرد می شود.
در برخی از فرقه ها، ناگهان اعضای جدید را وادار به رژیم غذایی فاقد پروتئین کرده وگیاه خواری را به عنوان بخشی از وظایف اعضا در مراحل نهایی عضویت یا در دوره های مشخصی تشویق و یا الزامی می کنند.
رژیم های غذایی که معمولا برای صرفه جویی در هزینه ها و ملایم کردن رفتارها، از نوع ارزان قیمت تجویز می شود، به همراه فقدان خواب کافی، ‌می تواند تغییرات هورمونی را در فرد موجب شده و همچنین باعث کاهش یا قطع رشد ریش در مردان شود.
سوء‌استفاده گران فرقه ها، عمدا  این شرایط را به غلط تعبیر کرده، آنها را به عنوان مدرکی که زنان توسط خدا باردار شده و مردان، بچه های رهبر، ‌آواتار یا کاهن شده اند، توجیه می کنند؛ این در حالی است که بعد از یک دوره استراحت،‌ رژیم عذایی خوب و تنش کمتر، تمامی این افراد به یک ظاهر عادی برمی گردند.
بر طبق علوم تغذیه، رژیم غذایی گیاه خواری نامتوازن، نه تنها نیاز پروتئین بدن را تامین نمی کند، بلکه موجب کمبود ویتامین ب۱۲- که برای تولید گلبول قرمز خون ضروری است- می شود.
در پروتئین کامل، بیست اسید آمینه وجود دارد. دوازده تای آنها به عنوان غیر ضروری شناخته می شوند، ولی هشت اسید آمینه ضروری است که باید از گوشت، ماهی، طیور، محصولات لبنی، حبوبات و میوه های مغزدار(آجیل) تامین شود که گیاه خواری مانع از جذب مغذی های مورد نیاز بدن است.
خوردن سبزیجات و میوه ها بدون توجه به تامین میزان مناسب پروتئین و اسیدهای آمینه،‌ تولید عوارض عجیب در بخش تحتانی دستگاه گوارش می کند که رهبران و عضویابان فرقه ها از آن به عنوان” نبرد با شیطان” تفسیر کرده و آن را نشانه ای از گناهکاری معرفی می کنند.
‌روش هایی در خصوص تخلیه مزاج، شستشوی روده بزرگ و عرق کردن، در برخی گروه های فرقه ای به عنوان مراسم “تطهیر سمبلیک” مورد استفاده قرار می گیرد؛ ‌ولی این کارها در حقیقت برای به زیر سلطه نگاه داشتن اعضا به صورت ناتوان،‌ مطیع و وابسته است که ظاهرا برای خوب شدن و تحت مراقبت قرار گرفتن، اعمال می شود.
پروسه ای در تعدادی از فرقه ها وجود دارد که بر اساس آن، فرد باید با عرق گیر پلاستیکی یا نایلونی بدود و بعد از تند شدن گردش خون، در سونا با درجه حرارت ۱۴۰ تا۱۸۰ درجه فارنهایت عرق کند؛ در حالی که میانگین درجه حرارت طبیعی سونا بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ درجه فارنهایت است.
بر اساس این گزارش، هر یک از پروسه ها می تواند واکنش های مشهود بدنی ایجاد نموده و در پی آن بر اساس دلخواه رهبر گروه و بر طبق فلسفه او توجیه و بازتعبیر شده و منظور از آن را نه به عنوان یک واکنش جسمی قابل انتظار، بلکه به عنوان دلیلی بر گفته های رهبر به اعضا تلقین می کنند.
گفتنی است شیادان فرقه ها، با آگاهی از کاهش تدریجی تاثیرات تغییر رژیم غذایی و تطابق نسبی بدن با وضعیت جدید، به اعضا چنین القا می کنند که با پشت سر گذاشتن این مراحل، فرد به طور کامل خود را به رهبر تسلیم کرده یا در حال کسب سطح هوشیاری بالاتری قرار دارد.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.