خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب «اشتغال و انتخاب شغل بر پایه آموزه های اسلامی» منتشر شد

کتاب «اشتغال و انتخاب شغل بر پایه آموزه های اسلامی» اثر مصطفی عباسی مقدم روانه بازار نشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «اشتغال و انتخاب شغل بر پایه آموزه‌های اسلامی» اثر مصطفی عباسی مقدم در ۱۱۲ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

در میان ادیان الهی، اسلام بیشترین توصیه و تأکید نظری و عملی را به کار کردن، مهارت آموزی، پیشه داشتن، کسب درآمد و گسترش میدان اشتغال از طریق حرفه‌ها و صنایع گوناگون و احیای زمین و باغ و کشاورزی و مانند آن دارد. همچنین اسلام رهنمودهایی جامع و کارساز درباره معیارها، مراحل و شرایط اشتغال و روش صحیح انتخاب و اتخاذ حرفه ارائه داده است.

کتاب پیش رو کشیده است با مراجعه به گنجینه های گرانقدر علوم اسلامی، از آیات و تفاسیر تا سیره و احادیث معصومان، تا حد ممکن مطالب و رهنمودهای ناب و مورد نیاز جامعه اسلامی درباره اهمیت و زمینه‌ها و آثار اشتغال و نحوه و مراحل انتخاب شغل را استخراج و دسته‌بندی کند و با بیان ساده و روشن به خوانندگان این اثر ارائه دهد.

این اثر سه فصل تألیف شده است؛ در فصل اول این اثر که به بیان اهمیت آثار اشتغال پرداخته است، ضمن بیان مفهوم کار و شغل در اسلام، به اهمیت موضوع پرداخته شده و تشویق به کار در آیات و روایات و آثار اشتغال و بیکاری (اقتصادی، فردی و اخلاقی، اجتماعی) از مباحث این فصل است.

نویسنده در دومین فصل از اثر حاضر که با عنوان «معیارهای انتخاب شغل» به رشته تحریر درآمده، پس از بیان اهمیت و حساسیت انتخاب شغل و انگیزه‌های اشتغال، بر ضرورت آگاهی در انتخاب شغل و پیامدهای آزادی در مسئله تأکید کرده و ملاک‌های انتخاب شغل در قرآن روایات و سیره (توانایی و استعداد، علاقه، مشروعیت و مطلوبیت دینی، سودمندی برای جامعه، کسب و تأمین روزی و رفاه، توجه به تاثیر کار بر جسم و روح انسان، توجه به آبرو و موقعیت اجتماعی، فرصت‌ها و امکانات) تشریح شده است.

سومین و آخرین فصل از این اثر که به «مراحل انتخاب شغل» اختصاص یافته، جستجو، پیگیری در صورت پیدا شدن فرصت اشتغال، مشورت و هم سخنی با دیگران، و تصمیم گیری و اعلام آمادگی از این مراحل به شمار می‌رود.

منبع ایبنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.