خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس با باج دادن به القاعده برای آزادی یک راهبه موافقت کرده بود

پاپ فرانسیس اجازه داد صدها هزار یورو به عنوان باج برای آزادی راهبه ای که توسط شبه نظامیان مرتبط با القاعده در مالی ربوده شده بود، خرج شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسقف اعظم «ادگار پنا پارا» سومین شخصیت ارشد واتیکان گفت: اواخر سال ۲۰۱۸ پاپ فرانسیس برای جمع آوری اعانه به منظور باج دادن به شبه نظامیان مرتبط با القاعده در کشور آفریقایی مالی موافقت کرده بود.

این درحالی است که چندین نفر از اعضای واتیکان به جرم فساد مالی درحال محاکمه هستند. یکی از این افراد کاردینال «آنجلو بچیو» است که در ارتباط با فساد مالی و برداشت از مبالغ خیریه و سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون پوندی زیانده در لندن متهم است. بچیو سال گذشته به دادگاه گفته بود که در سال ۲۰۱۷ پس از ربوده شدن خواهر «گلوریا سیسیلیا نارواز» توسط القاعده در مغرب از سیستم مالی واتیکان مشاوره گرفته است. حالا مشخص شده که پاپ برای باج دادن به این گروه تروریستی موافقت کرده بوده است.

بچیو به دادگاه گفت که فرانسیس اجازه داده است تا یک میلیون یورو برای آزادی راهبه کلمبیایی هزینه کند. او در نهایت در اکتبر ۲۰۲۱ آزاد شد.

منبع یورونیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.