خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«صبر، محبت و حیا»؛ مهمترین ویژگی های مادر اسلام

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه «صبر، محبت و حیا»، مهمترین ویژگی حضرت خدیجه(س) است، گفت: کمک ها و عنایت های حضرت خدیجه(س) به پیامبر گرامی اسلام(ص) باعث رشد و توسعه اسلام شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام محمدرضا محمدی-امام جمعه طبس-  در راستای فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) بزرگ بانوی اسلام است و به تعبیر مقام معظم رهبری، ایشان سه نقش مادری را به گردن اسلام و مسلمین دارند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) پرورش دهنده امیرمؤمنان حضرت علی(ع) بودند چرا که ایشان از کودکی در خانه پیامبر(ص) رشد و پرورش یافت و حضرت زهرا(س) نیز در دامن حضرت خدیجه(س) رشد و پرورش پیدا کرد و عملا می توان گفت حضرت خدیجه(س) مادر ۱۲ امام است.

امام جمعه طبس با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، حضرت خدیجه(س) مادر اسلام است، افزود: کمک ها و عنایت های ایشان به پیامبر گرامی(ص) باعث رشد و توسعه اسلام شد و چهارصد غلام و کنیز و ۸۰ هزار شتر را بدون منت در اختیار پیامبر(ص) قرار دادند.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) اهل ارزش های دینی و اسلامی بود، ادامه داد: ایشان کاملا اسلام را باور کرده بودند و اولین زن مسلمانی بودند که به پیامبر(ص) ایمان آوردند و مایه قوت قلب پیامبر(ص) بودند.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت خدیجه(س) از صبر و تحمل بالایی برخوردار بودند و محبت و مهربانی و عفت و حیا و نجابت ایشان زبانزد است و در سیره ایشان نقل شده که حضرت خدیجه(س) از پشت پرده با نامحرمان صحبت می کردند تا چشمشان به نامحرم نیافتد.

امام جمعه طبس با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) یک شخصیت و الگوی مناسب برای زنان امروزی است، ادامه داد: حضرت خدیجه(س) جز یکی از چهار زن مقرب در بهشت و درگاه الهی است و از بالاترین ارزش های انسانی برخوردار هستند.

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: امیدواریم زنان امروزی جامعه با تاسی از حضرت خدیجه(س) بتوانند رفتار و منش و سیره آن بانوی بزرگوار را سرمشق خود قرار دهند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.