خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سناتور آمریکایی: اوباما به ظهور داعش کمک‌کرد

به گزارش ادیان نیوز، «اسکات بری» سناتور آمریکایی تاکید کرد اوباما راهبردی برای مقابله با گروه داعش ندارد و به عمد خطر داعش را نادیده گرفت.
 
وی اظهار داشت: نبردهای نظامی بخشی از درگیریها یا راهبرد مقابله با داعش است اما مشکل اصلی این است که آمریکاییها متاسفانه راهبرد اصلی مقابله با داعش را نمی دانند و آنچه ما اکنون شاهد هستیم گسترش روز افزون گروههای تندرو و افراطی است.
 
وی افزود: مهمتر از هر چیز شناخت دشمن و تشخیص هویت آن است اما مشکل آمریکا این است که عمدا داعش را نادیده گرفت و چشم خود را بر روی اقدامات و اعمال و رفتار آنها بست.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره نادیده گرفتن خطر داعش از سوی اوباما و متهم کردن وی به خیانت و تعامل با دشمن گفت:«پس از آزادی زندانیان از گوانتانامو و رفتن آنها به کشورها یی نظیر یمن شاهد گسترش خزنده و بی سابقه گروههای تندرو در اروپا، شمال آفریقا و منطقه غرب آسیا هستیم».
 
این سناتور آمریکایی تصریح کرده است بسیاری از افراد اوباما را مسئول خروج زود هنگام از عراق می دانند و معتقدند این امر به ظهور داعش کمک کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.