خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تحریک مردم آمریکا به سوء ظن علیه مسلمانان توسط رسانه های غربی

به گزارش ادیان نیوز، «رندی شورت»، تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکا در مصاحبه‌ای نظرات خود درباره قتل سه نوجوان مسلمان در آمریکا و تاثیر اسلام‌هراسی در وقوع این اتفاق را بیان کرد.
 
دکتر رندی شورت درباره کشتار چپل‌هیل در آمریکا گفت: اقدام کریگ اسفان هیکس در قتل  بی‌رحمانه سه نوجوان مسلمان آمریکایی با احتساب سابقه ۴۰۰ ساله در نژادپرستی این کشور یک تراژدی قابل پیش‌بینی به شمار می‌رود. قاتل این سه نوجوان می‌دانست که با ادعای دفاع از خود می‌تواند نظر مساعد اکثریت  شهروندان آمریکایی را جلب کرده و با احتساب امتیاز سفیدپوست بودن و طرح ادعاهایی رایج در آمریکا مبنی بر تهدید اسلام برای صلح و تمدن غربی خود را بیگناه نشان دهد.  میلیون‌ها عرب و مسلمان حاضر در آمریکا پس از قتل  مالکوم ایکس در سال ۱۹۶۵ متوجه کابوس آمریکایی شدند که پیش از این تصور می‌کردند یک رویا است. وی فیلم‌هایی مانند «تک‌تیرانداز»، ۳۰۰ و آرگو را محصولاتی هالیوودی خواند که هدف از تهیه آنها آماده‌ سازی مردم آمریکا برای تنفر از مسلمانان و اعراب همانند تنفر از سیاهپوستان است. به اعتقاد وی آمریکایی‌های سفیدپوست در طول تاریخ به غارت، ظلم و ستم و تجاوز به حقوق سیاهپوستان مشغول بوده‌اند و درحال حاضر نیز با پوشیدن یونیفورم پلیس به همان اقدامات گذشته علیه اقلیت‌های نژادی ادامه می‌دهند.
 
شورت درباره تفاوت واکنش رسانه‌ها به حملات چارلی ابدو و کشتار چپل‌هیل گفت: به نظر من در واقعه چپل هیل رسانه‌ها به دنبال نمایش یک کشتار جمعی به مردم آمریکا بودند که مسلما با آن آشنایی بیشتری دارند و در صورتی که قربانیان نیز غیر سفیدپوست باشند عاملان کشتار به قهرمانانی تبدیل خواهند شد که به صورت مخفیانه آرزوی نسل‌کشی سیاهان و دیگر اقلیت‌ها را برآورده کرده‌اند.   کتاب خاطرات ترنر که رشد آمریکایی‌های سفید‌پوست و نابودی سیاهان و مردم دیگر را به صورت داستان درآورده است  صدها هزار نسخه در آمریکا به فروش رسید و همین مسئله بیانگر دید نژادپرستانه مردم آمریکا به دیگر نژادها است.
 
به اعتقاد وی مسلمانان و اعراب حاضر در آمریکا خود را بازیگران مهمی در زندگی آمریکایی نمی‌بینند و با توجه به قدرت مسیحیان و یهودیان هیچ سیاستمداری به دنبال به خطر انداختن موقعیت خود و اتحاد با ده‌ها میلیون رای دهنده مسلمان و عرب حاضرل در این کشور نیست. با درنظر گرفتن مرگ ۲۰۰ هزار سوری و آواره شدن ۷ میلیون نفر در نتیجه سیاست خارجی آمریکا کشته شدن سه نوجوان سوری- آمریکایی مسئله چندان مهمی برای دولت اوباما به شمار نمی‌رود و شاید به همین دلیل است که عجله‌ای در همدردی با خانواده قربانیان نداشتند.
 
رندی شورت در ادامه گفت: مسلما نحوه واکنش  مقامات آمریکا به اتفاق شارلی ابدو و چپل‌هیل یکسان نبود. اعراب و مسلمانان هنوز متوجه نشده‌اند که با سفیدپوستان آمریکا برابر تلقی نمی‌شوند و کشتار مردم فلسطین در ۲۴ سال گذشته و کمک دولت آمریکا به اسرائیل برای نسل‌کشی فلسطینیان شاهدی بر این مدعا است.
 
این کارشناس آمریکایی درباره علت افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا نیز تاکید کرد:رسانه‌های آمریکایی که در کنترل صهیونیسم قرار دارند از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ مردم آمریکا را به سوء ظن علیه مسلمانان و اعراب تحریک کرده‌اند. رسانه‌های غرب هرگز اطلاعات درستی درباره شخصیتهایی مانند قذافی، صدام‌حسین   و بخصوص انقلاب اسلامی اطلاعات درستی به  مردم ارائه نکرده‌اند و تنها به ترویج حس تنفر نسبت به مسلمانان دامن زده‌اند. تعداد زیادی از صهیونیستها و آمریکایی‌های نژادپرست که قادر به شرکت در جنگ‌های عراق، افغانستان، پاکستان  و لیبی نبوده‌اند به نیروهای پلیس پیوسته و سعی در ترویج این ذهنیت را دارند که مسلمانان و اعراب مردمی شرور بوده و باید سرکوب شوند. ارتش آمریکا نیز با آغوش باز اقدام به انتصاب افراد نژادپرست، نئونازی و سفیدپوستان به مناصب بالا می‌کند زیرا آنها بدون کوچکترین حس پشیمانی قادر به کشتن مردم بیگناه هستند.
 منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.