خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مثلث جاسوسی علیه ایران افشا شد

به گزارش ادیان نیوز، سند آژانس امنیت ملی آمریکا که کاملا محرمانه توصیف شده و ادوارد اسنودن مأمور سابق این سازمان آن را بر ملا کرده نشان می دهد یگان مرکزی شنود در شعبه آژانس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (‌امان) که به یگان ۸۲۰۰ شهرت دارد به همراه سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس برای جاسوسی از مسولان ایران همکاری کرده است.
پایگاه اینترنتی « اینترسبت » دو هفته پیش این سند را منتشر کرده است.
این سند آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی نوشته شده و درباره بخشی از فعالیتهای اطلاعاتی مشترک بین آمریکا و انگلیس و اسرائیل علیه ایران است.
رئیس بخش ایران در اداره خاورمیانه در آژانس امنیت ملی آمریکا این سند را نوشته است.
بر اساس این سند بر ملا شده ، کارشناسانی از یگان ۸۲۰۰ و آژانس امنیت ملی ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی در یک «کارگاه ارزیابی» به همراه کارشناسان آمریکایی و انگلیسی درباره مسولان ایرانی دیدار کردند و از اطلاعات جمع آوری شده مطلع شده بودند.
این سند همچنین نشان می دهد سازمان اطلاعات انگلیس از تماس با یگان ۸۲۰۰ و آژانس امنیت ملی آمریکا علیه « هدف ایرانی » حمایت کرده بود و آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود این همکاری ، استثنایی است و نشانگر تغییر رویکردها نیست.
در این سنده آمده است عملیات جاسوسی آمریکا و انگلیس ، « دستاوردهایی» در ارتباط با مذاکرات بین شش کشور بزرگ و ایران درباره برنامه هسته‌ای و همچنین کشف ویروس «فلیم» در سال ۲۰۱۲ داشته است.
منبع: واحد مرکزی خبر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.