خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نامه‌ای که خطاب به فطرت‌های آماده نوشته شد

ادیان نیوز: دین حقیقی، اسلام است[۱] و جز آن از کسی پذیرفته نمی‌شود.[۲] دین اسلام کاملا مطابق فطرت انسانی است[۳] یعنی هم در بخش عقاید و هم در بخش احکام و اخلاقیات مبتنی بر واقعیات وجودی انسان و عوالم هستی است و روابط انسان با خدا، سایر انسان‌ها و مخلوقات را تنظیم می‌کند و از این طریق او را به سعادت می‌رساند.
هر انسانی هم بر اساس همین فطرت توحیدی آفریده شده و حالت نرمال وجودی اشخاص، رسیدن به همین حالت فطری است. در حدیث مشهوری وارد شده که همه انسان‌ها بر فطرت الهی به دنیا می‌آیند، اما عوامل اجتماعی پیرامونشان آن‌ها را از این حقیقت وجودی دور کرده و عنوان یهودی یا مسیحی یا مجوسی به ایشان می‌دهد.[۴]
بنابراین، هر انسانی که بتواند با راهنمایی رسولان الهی، از این عوامل اجتماعی رهایی یابد، می‌تواند به فطرت خود باز گردد. 
در نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به همین نکته توجه شده و ایشان نامه را برای بیدار کردن فطرت جوانان نوشته‌اند زیرا دعوت به اسلام در واقع دعوت به فطرت است. 
ابرقدرتهای جهان به وسیله بنگاه‌های خبر پراکنی، اعمال تروریست‌های تحت تربیت خود را به نام اسلام، و هر روز مطالبی را به مخاطبان خود القاء می‌کنند. جوانان اروپایی در چنان جوی قرار گرفته‌اند که هر روز با اخبار دروغین و مطالب خود ساخته، بمباران فکری می‌شوند و اگر برای اندکی، این جو شکسته شود و فطرت مستعدی وجود داشته باشد، نور اسلام آن‌را روشن خواهد کرد.
امام خامنه‌ای در نامه اخیر خود می‌نویسند:
«من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملت و سرزمین‌تان را در دستان شما می‌بینم و نیز حس حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و ذهن شما را هوشیارتر می‌یابم. هم‌چنین در این نوشته به سیاست‌مداران و دولت‌مردان شما خطاب نمی‌کنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند».[۵]
مستضعفین فکری که ندانسته تحت تأثیر دیگران به چیزی معتقد شده‌اند، قابلیت پذیرش حق را دارند، اما کسانی‌که آگاهانه به خاطر منافع‌شان ولایت شیطان را پذیرفته‌اند راه بازگشتی در دنیا ندارند.
معنای آیه «لا اکراهَ فی الدین[بقره/۲۵۶] در پذیرش دین اجباری نیست». هم همین است که اگر مردم در شرایط عادلانه بین دو راهی انتخاب بین فطرت و غرایز قرار گیرند، جز فطرت را انتخاب نخواهند کرد. اما این مسأله در گروه این است که پیام اسلام ناب محمدی(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) از بین دیوارهای بلند استکبار عبور کند و به گوش فطرت‌های آماده برسد.
مقام معظم رهبری با هوش‌مندی خاص خود، در این مرحله سخت تاریخی که نمایش مضحک غربی‌ها در فرانسه، احساسات میلیون‌ها فرانسوی را بر علیه اسلام برانگیخته بود، با شکستن جو رسانه‌ای غرب، جوانان را به مطالعه صحیح اسلام دعوت کردند و ان شاء الله به زودی زود ثمرات این اقدام مخلصانه در قلب اروپا و آمریکا دیده خواهد شد.
——————————–
پی‌نوشت:
[۱]. «إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ[آل عمران/۱۹] هر آینه دین در نزد خدا دین اسلام است».
[۲]. «وَ مَن یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلاَمِ دِینًا فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَهِ مِنَ الْخَاسِرِینَ [آل عمران/۸۵] و هر کس که دینی جز اسلام اختیار کند از او پذیرفته نخواهد شد و در آخرت از زیاندیدگان خواهد بود».
[۳]. «فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَهَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ[روم/۳۰] به یکتا پرستی روی به دین آور فطرتی است که خدا همه را بدان فطرت ، بیافریده است و در آفرینش خدا تغییری نیست دین پاک و پایدار این است ولی بیشتر مردم نمی دانند».
[۴]. شرح الأخبار فی فضائل الأئمه الأطهار علیهم السلام، ج‏۱، ص: ۱۹۰: کل مولود یولد على الفطره حتى یکون أبواه یهوّدانه أو ینصّرانه أو یمجّسانه‏.
[۵]. سایت معظّم له
منبع: رهروان ولایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.