خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حفظ کیان شیعه با اجتهاد است

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به روایتی درباره سید محمد فشارکی اظهار کرد: وی اعلم علمای دوران خودش بود، حاج شیخ نقل کرده بود که در آن دوران وبا آمده بود و در عراق جان مردم را می‌گرفت.
وی خاطرنشان کرد: فشارکی وارد درس شد و گفت اگر من را فقیه و عادل می‌دانید، حکم می‌کنم که تمام شیعیان در سامرا هر روز زیارت عاشورا بخوانند و صوابش را به مادر امام زمان(عج) هدیه کنند تا از پسرش بخواهد این بلا را برطرف کند.
این مرجع تقلید ادامه داد: همه عمل کردند و یک نفر نیز از شیعیان در اثر بیماری وبا در نگذشت و غیر شیعیان درمی‌گذشتند، برخی اوقات افراد دیگر می‌گفتند ما را دعا کنید تا خدا ما را حفظ کند.
وی تصریح کرد: فقیه آگاه دارای این اثر است، وبا شیعه و سنی نمی‌‌شناسد و جان جمعی را می‌گیرد، ولی فقیه آگاه بیان کرد که عمل کنید، احدی مبتلا نمی‌شوید.
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اگر بخواهیم کیان شیعه را حفظ کنیم باید اجتهاد حفظ شود گفت: طلاب باید با مطالعه دروس وسائل و کفایه آمادگی راهنمایی از استاد را داشته باشند، اگر علاقه به نظام دارید اساس نظام اجتهاد است.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.