خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمک های تسلیحاتی مشکوک به ارتش لبنان

به گزارش ادیان نیوز، رسانه های لبنان از هدیه تسلیحاتی قابل توجه دولت اردن به لبنان خبر دادند. دولت اردن تصمیم دارد تا ۳۰ تانک و ۱۲ توپ جنگی را به لبنان هدیه دهد.
دولت اردن این تصمیم را پس از کشته شدن خلبان این کشور به دست داعش گرفته است.
از سوی دیگر عربستان سعودی نیز اعلام کرده است که به جای بخشی از کمک مالی که با لبنان توافق کرده بود، تجهیزات جنگ و سلاح های خریداری شده را به لبنان تحویل می دهد.
روزنامه المستقبل که متعلق به جریان سعد الحریری است، اعلام کرد که دولت عربستان در مقابل ۱ میلیارد دلار کمکی که قرار بوده است به لبنان بکند، سلاح هایی را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار در آینده ای بسیار نزدیک به لبنان تحویل خواهد داد.
از سوی دیگر «فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرده است که محموله نخست سلاح های خریداری شده لبنان که با هزینه سه میلیارد دلاری عربستان سعودی خریداری شده است، تا دو ماه آینده به این کشور تحویل داده خواهد شد.
نکته قابل توجه، کمک ۲۵ میلیون دلاری تسلیحاتی آمریکا در روزهای گذشته به لبنان است که با احتساب این میزان سلاح ها، کمک های تسلیحاتی آمریکا به لبنان در سال گذشته میلادی به ۱۰۰ میلیون دلار می رسد.
اصلی ترین بهانه تحویل این حجم سلاح ها به لبنان نیاز این کشور به مقابله با گروه های تروریستی در مرز سوریه است. اما برخی کارشناسان نسبت به وجود برنامه هایی برای انجام درگیری های داخلی در لبنان و بهره برداری از این سلاح ها هشدار می دهند.
منبع: ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.