خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال مردم آمریکا از کتابهای قرآنی

به گزارش ادیان نیوز، صبح امروز حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در جمع خیرین قرآنی شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت توجه همه مسلمانان به قرآن و عترت اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند که از همه مسلمانان در روز قیامت درباره قرآن و عترت سوال می شود به همین خاطر همه ما در این دو زمینه مسئول هستیم.
مدیر جامعه القرآن کریم کشور افزود: زمانی بنده با فرزند خود کار می کردم و وی توانست در سن پنج سالگی حافظ کل قرآن کریم شود اما به ایشان اکتفا نکردیم زیرا زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند که این کار باید در کشور رواج داده شود.
* ورامین می تواند قطب قرآنی کشور شود
وی ادامه داد: البته بنده قبل از تولد علم الهدی نیز استاد قرآن بودم و موسسه قرآنی نیز داشتم اما با تأکید رهبری علاوه بر قم در شهرستان های دیگر کشور نیز حضور پیدا کردیم و در عرض ۱۲ سال، صدها شعبه در سطح کشور احداث شد و مرکز آن در قم قرار گرفت.
این فعال قرآنی با اشاره به موفقیت جامعه القرآن ورامین در طول سال های اخیر اضافه کرد: یکی از شعبه های خوب قرآن کریم در ورامین است که بسیار خوب کار کردند و باید توجه داشت که در این شهرستان استعدادهای خوبی وجود دارد و زمانی می تواند به قطب قرآنی کشور بدل گردد اما باید همه نسبت به این امر قیام کنند.
* ۴۰۰۰ کارمند در موسسه جامعه القرآن فعالیت می کنند
طباطبایی عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته قریب به ۷۰ مدرسه قرآنی وابسته به موسسه جامعه القرآن کریم در کشور راه اندازی شد و بیش از ۷۰۰ مرکز و شعبه قرآنی جامعه القران نیز مشغول به فعالیت هستند.
وی گفت: انتشارات موسسه جامعه القرآن کریم نیز فعال است و تاکنون بیش از ۴۵۰ عنوان کتاب را به چاپ رسانده و امروز بیش از ۴ هزار کارمند و ۱۵ هزار مربی برای گسترش فعالیت های قرآنی با موسسه جامعه القرآن همکاری می کنند.
* دوازده سال پیش از یک زیر زمین کار خود را شروع کردم
طباطبایی اضافه کرد: دوازده سال پیش بنده با دوازده بچه در یک زیر زمین کار خود را آغاز کردم و امروز به برکت انوار قرآنی علاوه بر حفظ قرآن در زمینه های مفاهیم، تفسیر و حفظ حدیث نیز فعالیت قابل توجهی در موسسه انجام می شود.
این مسئول بیان داشت: کل اموال این موسسه بر اساس اساسنامه جزو بیت المال محسوب می شود و کسی حق تصرف در آن را ندارد و به هیچ عنوان مال بنده نیست به همین خاطر خیرین و مسئولین به موسسه عنایت ویژه می کنند.
* موسسه جامعه القرآن در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند
وی با اشاره به فعالیت های بین المللی جامعه القرآن کریم افزود: موسسه جامعه القرآن در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند و ارتباط خوب و مناسبی را با جامعه المصطفی العالمیه برقرار کرده است.
طباطبایی ادامه داد: کتاب های قرآنی که به ایالات متحده آمریکا ارسال می کنیم با استقبال گسترده ای مواجه می شود و کتاب هایی که ترجمه شده و به کشورهای مختلف می فرستیم، خواهان بسیاری دارد زیرا آنان از جمهوری اسلامی انتظار دارند که روش ها و آموزه های خود را به آنان انتقال دهند که در این زمینه متأسفانه کم کار کرده ایم.
وی اضافه کرد: در کشور خیرینی وجود دارند که اگر زمین مناسبی از سوی خیرین اهدا شود، آمادگی احداث مدارس قرآنی را دارند و اگر زمینی در ورامین وجود داشته باشد می توان در این زمینه اقدام کرد.
گفتنی است جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک های خیرین برای ساخت ساختمان جدید جامعه القرآن کریم شهرستان ورامین صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی مسئول جامعه القرآن کریم کشور، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت، سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس و علی حیدریان شهردار ورامین در بیت الزهرا این شهرستان برگزار شد.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.