خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«آموزش مصور احکام» مطابق با فتاوای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ادیان نیوز: کتاب «آموزش مصوّر احکام»، طبق فتاوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی)، درباره‌ مجموعه‌ مسائل و استفتائات پیرامون احکام تکلیف، طهارت، وضو، غسل، تیمّم، نماز، مسجد و روزه با توضیحات تصویری، جدول و اینفوگرافیک است که به کوشش مؤسسه‌ فرهنگی- هنری اطلس تاریخ شیعه(کانون نشر احکام) تهیه و تنظیم شده است و توسط انتشارات فقه روز وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی برای نخستین‌بار با سبکی متفاوت و جذاب برای کلیه گروه‌های سنی چاپ و عرضه می‌شود.
این کتاب دارای جدیدترین مسائل شرعی و استفتائات از محضر مقام معظم رهبری می باشد و در انتهای آن اصطلاح نامه‌ای با معانی سلیس و روان از واژگان دشوار فقهی قرار دارد.
“آموزش مصور احکام” شامل مجموعه مسائل پیرامون احکام تکلیف، تقلید، طهارت، وضو، غسل، تیمم، نماز، مسجد و روزه است که با توضیحات تصــویری، جـدول و اینفـوگرافیک و با رویکرد آموزشی در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
سایر ویژگی ها:
۱. بررسی دقیق منابع دستِ اوّلِ فارسی و عربی که مورد تایید دفتر مقام معظّم رهبری است.
۲. در این مجموعه بیش از ۴۰۰۰ استفتای جدید مورد استفاده قرار گرفته است و سعی شده به بیان احکام تکلیفی «واجب و حرام» و احکام وضعی «باطل و صحیح» مورد نیاز بسنده شود.
۳. روزآمدسازی واژه‌ها و یادکردهای فقهی، حذف اصطلاحات نامتعارف و استفاده از چارچوب‌های گوناگون با عنوان «توجّه»، «نکته» و «پرسش» برای توضیح برخی واژه‌ها و آشنایی مخاطب با برخی مصادیق احکام، از نکات در خورِ توجّه در این طرح است که برای نخستین بار صورت می‌گیرد.
۴. در مواردی که حکم فقهی را می‌توان به گونه‌ی قاعده‌ای کلّی بیان کرد، مسأله را با عنوان «قانون کلّی» آورده‌ایم تا خواننده در موارد مشابه بتواند به آن مراجعه کند.
۵. از نو‌آوری‌ها و جاذبه‌های قابل توجه در این طرح، بهره‌وری از تصاویر و نقاشی‌های آموزشیِ دقیق و کارشناسی شده و همچنین جدول‌ها و نمودارهای کاربردی در کنار متن است.
۶. در انتهای هر فصل چکیده و خلاصه‌ای از مطالب هر بخش که در جمله‌هایی کوتاه و روان، ارائه شده است.
۷. ارائه‌ی اصطلاح نامه‌ای با معانی سلیس و روان از واژگان دشوار فقهی در پایان کتاب.
گفتنی است این مجلد اولین جلد از مجموعه‌ی کتب «آموزش مصوّر احکام» است و مجلدات بعدی در موضوعات احکام پزشکی، بانوان، ورزشی، رسانه، عزاداری، نو تکلیفان و… به زودی عرضه خواهد شد.
و سخن پایانی اینکه شما می توانید پیشنهادها وانتقادهای خود را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۳۳۳۳۳۱۹۶۸ ارسال نمایید.
دانلود کتاب به صورت PDF
دانلود کتاب به صورت فشرده (WinRAR)
منبع: اطلس تاریخ شیعه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.