خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی روش های مجاب سازی روانی برای جذب عضو در فرقه ها/ خلسه و هیپتونیزم/۳

به گزارش ادیان نیوز، آخرین بخش از موارد به کارگیری تکنیک “خلسه و هیپتونیزم” در روش های مجاب سازی روانی، مبحث” دستورهای غیر مستقیم” است که در این بخش به آن پرداخته می شود.
یکی از مهارت های سوء‌استفاده ذهنی رهبران فرقه ها- که در نحوه پیشبرد خواسته های خود از طریق اعمال نظر غیر مستقیم تبحر یافته اند-، وادار کردن اعضا به فکر کردن به شیوه معین است.
انجام این کار زمانی که عضو در حالتی تغییر یافته، ‌خسته یا به نحوی هیجان زده یا تحت استرس قرار دارد،‌ خیلی ساده تر به نظر می رسد.
اعضای فرقه ها، وقتی از طرف دوستان و خانواده خود درباره اطاعت بی چون و چرا از رهبر فرقه مورد سرزنش قرار بگیرند، به صراحت، اطاعت خود را از روی میل و رغبت، و بدون اجبار و فشار رهبر، معرفی می کنند.
روش کار فرقه ها به گونه ای است که با به کار گیری انواع ترفندها و حیله ها، فرد را از نظر روانی وابسته و مطیع بار آورده که حتی با اشاره غیر مسقیم دست اندرکاران فرقه ها، فرد دست به اعمالی می زند که چه بسا با دستور مستقیم، آن کار را انجام ندهد.
شاید چندان قابل باور نباشد که افرادی برای به دست آوردن رضایت رهبران فرقه ها، فرزند یا والدین خود را بکشند؛ در حالی که در ظاهر امر هیچ گونه دستور قتلی به وی داده نشده  و وی با رضایت قلبی خود دست به این کار بزند.
استفاده از تکنیک های متعدد مجاب سازی جسمی و روانی و پروسه “بازسازی فکری” که بر روی اعضای فرقه ها صورت می گیرد، آنها را مطیع آرزوهای درونی رهبر فرقه که حتی مستقیم بیان نشود، می کند.
شیادان فرقه ها با به کارگیری کلماتی مبهم و در عین حال هدفدار، به اعضا چنین القا می کنند که فلان اتفاق باید رخ دهد و آن تقاضای غیر مستقیم، توسط افراد انجام خواهد گرفت.
در این راستا افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی بوده یا در شرایطی آسیب پذیری قرار گرفته باشد،‌ طعمه خوبی برای سوء استفاده فرقه ها هستند.
با استفاده از روش” دستورهای غیر مستقیم” است که رهبران فرقه ها بسیاری از امیال خود را به پیش می برند. افراد بسیار اندکی از سوء استفاده گران فرقه ها نیاز به فریاد زدن اوامر خود دارند.
به عنوان نمونه در کشور آمریکا، بعد از اینکه ” چاک ددریچ” رهبر فرقه “سینانون” پشت میکروفون قرار گرفت و اشاره کرد که وکلای حقوقی طماع هستند و چقدر دلش می خواهد گوش های برخی از آنها را کنده، در شیشه الکل بگذارد، ‌دو مرد جوان از پیروان وی،‌ یک مار زنگی را گرفته و آن را در صندوق پستی یک وکیل حقوقی قرار دادند.
گفتنی است، با وجود اعمال بسیار دردناکی که اعضا به دلیل عضویت در فرقه مرتکب می شوند، رهبران و مرتبطین فرقه ها همیشه مدعی هستند هیچ کس مجبور به انجام کاری نشده است؛ در حالی که آنها مقدمات انجام آن کار را با به کار گیری روش “دستور غیر مستقیم” فراهم آورده بودند. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.