خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نتانیاهو: وظیفه من است مانع توافق با ایران شوم

به گزارش ادیان نیوز، «بنیامین نتانیاهو» می‌گوید وظیفه اوست که بکوشد مانع توافقی با ایران شود که برای رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است.
به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، نتانیاهو روز گذشته (جمعه) در گفت‌وگو با رادیو «کول باراما» گفت، روابط اسرائیل با آمریکا به اندازه کافی مستحکم است تا در برابر هر اختلافی استقامت کند.
وی در ادامه افزود: «سخنرانی من در کنگره مهم است چراکه هدف آن متوقف کردن توافقی است که برای اسرائیل بسیار خطرناک است».
نتانیاهو مدعی شد ابزاری که ایرانی‌ها می‌‌خواهند به وسیله آن رژیم صهیونیستی را نابود سازند، تولید بمب‌های اتمی بسیار است و توافقی که میان ایران و ۱+۵ در حال شکل‌گیری است به ایرانی‌ها این توانایی را می‌دهد که به ساخت بمب‌های هسته‌‌ای بسیار ادامه دهند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان ادعاهای فوق اظهار داشت: «بنابراین به عنوان نخست وزیر اسرائیل و فردی که نگران آینده مردم یهودی است، این وظیفه من است تا هر کاری در توانم هست انجام دهم تا تنها نهادی که می‌تواند مانع این توافق شود را قانع کنم و این نهاد، کنگره آمریکاست و این همان کاری است که در حال انجام آن هستم».
بنیامین نتانیاهو در ادامه با تاکید بر اینکه او به روابط مستحکم میان اسرائیل و آمریکا بسیار احترام می‌گذارد، گفت: «وقتی مسئله‌ای وجود دارد که می‌تواند موجودیت ما را به مخاطره بیاندازد، این وظیفه من به عنوان نخست وزیر است که حتی اگر لازم بود، در مقابل موضع آمریکا بایستم».
وی ادامه داد:« «بن گورین» تاسیس اسرائیل را با وجود مخالفت شدید وزارت خارجه آمریکا در آن زمان اعلام کرد. «لوی اشکول» به‌رغم مخالفت رئیس‌جمهور جانسون، وارد جنگ شش روزه شد. «منخایم بگین» بر خلاف تمایل رئیس‌جمهور ریگان، راکتور هسته‌ای عراق را نابود کرد. نمونه‌های دیگری نیز وجود دارد».
نتانیاهو با بیان مطالب فوق گفت: « وقتی چیزی وجود دارد که به موجودیت ما مربوط می‌شود، از نخست وزیر چه انتظاری می‌رود؟ سر خود را پایین بیاندازد و به خاطر حفظ روابطش هر کار خطرناکی را بپذیرد؟ من فکر می‌کنم روابط آمریکا به اندازه‌ای مستحکم است که بر اختلافات غلبه کند اما اسرائیل نمی‌تواند به ایران اجازه دهد بمب‌های اتمی تولید کند. این چیزی است که برای موجودیت ما بسیار خطرناکتر از مناقشاتی است که در نهایت خواهد گذشت».
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به دعوت سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه از او برای برگزاری نشست بعد از سخنرانی در کنگره، گفت: «من با خوشحالی این دعوت را پذیرفتم و این مهم است. این موضوع نشان می‌دهد هر دو حزب علاقه بسیاری به سخنرانی و نیز موضعی دارند که من بیان خواهم کرد. البته نمی‌توانم تضمین کنم که چه تعدادی را قانع خواهم کرد اما حس من این است که بسیاری در سنا و در کنگره، از موضع من حمایت خواهند کرد».
به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»،‌ دفتر نتانیاهو جمعه ویدئویی از نتانیاهو منتشر کرد که در حال نگارش متن سخنرانی خود در کنگره علیه برنامه هسته‌ای ایران بود.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.