خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: بهشت خانه نهایی انسان هاست

پاپ فرانسیس «رهبر کاتولیک‌های جهان»، خطاب به مردمی که برای مراسم “رجینا کوئلی” روز یک‌شنبه در میدان سنت پیتر واتیکان در ایتالیا جمع شده بودند گفت: بهشت خانه آخرت انسان هاست.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واتیکان نیوز”، پاپ فرانسیس به شرکت کنندگان در این مراسم دعا توصیه نمود در صورت سردرگمی در مسیر یافتن و چگونگی رسیدن به بهشت از حضرت عیسی (ع) پیروی کنند.

پاپ فرانسیس خاطر نشان کرد خواندن روزانه انجیل که از آخرین موعظه‌های حضرت عیسی (ع) قبل از  مرگش گرفته به ما نشان می‌دهد که چگونه وی مسیر حرکت را در آن زمان به پیروانش نشان می‌داد و امروز نیز این کار را انجام می‌دهد.

پاپ گفت: “حضرت عیسی (ع) به ما می‌گوید کجا برویم و چگونه به مقصد برسیم.”

کجا برویم؟

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه مراسم رجینا کوئلی به مقصد پیروان حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و گفت حضرت عیسی (ع) رنج‌ها و مشکلات پیروانش را می‌بیند و مکانی برای ماندن آنها آماده می‌سازد تا پیروان همیشه در مکانی باشند که خود او نیز حضور دارد.

پاپ افزود:” حضرت عیسی (ع) از تصویر آشنایی از خانه و مکان ارتباط و عطوفت استفاده می‌کند. در “خانه پدر” وی به دوستان و تک تک ما می‌گوید اتاقی برای شما وجود دارد، به شما خوش آمد گفته می شود، از شما برای همیشه به گرمی استقبال می‌گردد و می‌گوید من در بهشت هستم تا مکانی برای شما فراهم نمایم.”

وی تأکید کرد این جهان منشا تسلی و امید هست همان‌گونه که حضرت عیسی(ع) نیز خود را از ما جدا نساخت و راه را برای ما باز نمود و هدف نهایی ما که همان ملاقات با خداست را برای ما پیش‌بینی کرد.

پاپ تاکید نمود نباید هدف را گم کرد، امروزه در معرض خطر فراموش کردن هدف نهایی و نادیده گرفته شدن سوالات مهم و اساسی چون ” به کجا می رویم؟، در  کدام مسیر در حرکت هستیم؟ و چه چیزی ارزش زندگی کردن را دارد؟” قرار داریم. بدون توجه به این سوالات، انسان در حقیقت درگیر زندگی در زمان حال می‌شود در حالیکه وطن اصلی او بهشت است.

چگونگی رسیدن به هدف!

رهبر کاتولیک‌های جهان در بخش دیگری از سخنانش گفت مادامی‌که انسان هدف را بشناسد راه‌های رسیدن به آن را نیز جست و جو می‌کند. انسان در مسیر حرکت به ویژه زمانی که احساس می‌کند شیطان قوی تر است با مشکلات کلانی مواجه می‌شود و از خود می‌پرسد چه کار کند و کدام راه انتخاب نماید.

پاپ افزود: “بگذارید خود حضرت عیسی (ع) این سوالات را جواب دهد. برای درک حقیقت و زندگی سعادتمندانه حضرت عیسی (ع) خود یک راه برای پیروی ست، اعتقاد و باور به وی تنها یک اعتقاد صرف  نیست بلکه جاده‌ای ست که باید در آن گام نهاد و سفری‌ست که می‌بایست با خود حضرت عیسی (ع) همراه شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در پایان از شرکت کنندگان در مراسم دعا خواست خود را درگیر  زندگی دنیایی در زمان حال نکنند و به بهشت بنگرند، آن هدف نهایی را به یاد داشته باشند و به ابدیت و دیدار خداوند فکر کنند.

وی افزود پیروی از مریم مقدس که خود از حضرت عیسی (ع) برای رسیدن به این هدف پیروی کرد سبب می‌شود امید ما زنده بماند.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.