خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشتار بیش از۲۵۰ آشوری توسط داعش‌ سوریه

به گزارش ادیان نیوز، نشست خبری با موضوع حمله اخیر داعش به روستاهای اقلیت های دینی در مرز سوریه و عراق با حضور نمایندگان اقلیت های دینی از جمله آشوریان و ارامنه و همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه در خبرگزاری مهر برگزار شد.
در این نشست “بت کلیا” نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قصد دارم از این تریبون به دنیا برسانم که ما در کشور اسلامی هستیم که ۱۴۰۰ سال به صورت مسالمت آمیز در کنار برادران مسلمان زندگی کرده ایم، اظهار کرد: فجایعی که امروز در عراق و سوریه توسط گروه های تروریستی انجام می شود با سوء استفاده از نام اسلام است. تمام افرادی که خدا را می شناسند این اقدامات را محکوم می کنند.
وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر فجایع زیادی برای آشوری های منطقه اتفاق افتاده است، گفت: امروز بیش از صد هزار نفر در اربیل در چادرها و مدارس به سختی زندگی می کنند و من از این تریبون وظیفه خود می دانم از نظام جمهوری اسلامی تشکر کنم که یک ماه پیش ۴۳۰ میلیون تومان کمک پتو و زیرانداز به این آوارگان انجام داد و رأفت اسلامی را به رخ جهانیان کشید.
وی افزود: امروز مدعیان حقوق بشر و دموکراسی هیچ اقدامی در راستای مقابله با فجایع صورت گرفته از سوی تروریست ها انجام نمی دهند. همان طور که چند سال پیش وقتی برخی از این تروریست ها وارد کلیسایی شدند ۸۰ نفر را به رگبار بستند سربازان اروپایی و آمریکایی تنها به مشاهده جنایات آنها ایستادند و اقدامی نکردند.
بت کلیا تاکید کرد: دنیایی که امروز ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارد در قبال فجایع انسانی در خصوص مردم سوریه و عراق و همچنین زمانی که سر کشیشی توسط تکفیری ها بریده می شود نشان نمی دهند ولی وقتی یک خبرنگار صهیونیست را سر بریدند دنیا به تکافو افتاد و بسیج جهانی برای مقابله با تروریسم شکل گرفت.
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی اتفاقات اخیر در مرز میان سوریه و عراق در قبال آشوریان را عذاب آور توصیف کرد و گفت: در روز اول این جنایت ۴ روستا را تصرف کردند که متعاقب آن هزار خانوار تخلیه شد و به حسکه رفت و در دیرها و کلیساها مستقر شدند.
وی ادامه داد: در این حمله ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از آشوریان که مقابله مسلحانه با داعش می کردند توسط این گروهک تروریستی دستگیر شدند که ۲۵ نفر آنان که یک زن نیز در میان آنها بود سر بریده شد و بقیه نیز اعدام شدند.
بت کلیا ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر از آشوریان نیز به کوه های اطراف فرار کردند که ما تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت آنها نداریم.
وی با بیان اینکه من به عنوان دبیرکل آشوریان جهان بیانیه ای را صادر کردم و همچنین نامه ای را به بان کی مون نوشتم و درخواست تشکیل شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت آشوریان را دادم، گفت: نامه ای را نیز به نخست وزیر دولت ترکیه نوشتیم تا این دولت به آوارگان آشوری مساعدتی را صورت دهد چرا که اگر داعش پیشروی کند و وارد حسکه شود یک فاجعه انسانی صورت می گیرد.
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در حسکه ۱۰۰ هزار نفر از مردم زندگی می کنند و ما درخواست کردیم که آوارگان وارد کشور ترکیه شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث هایی با هلال احمر صورت گرفته است تا بتوانیم کمک هایی را برای آوارگان آشوری در مرز سوریه و عراق انجام دهیم.
نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری های وزارت خارجه در این زمینه تصریح کرد: در بسیاری از شرایط وزارت خارجه همکاری هایی را با آشوریان داشته است که من اطمینان دارم در حادثه اخیر نیز رایزنی هایی از سوی وزارت خارجه با مجامع بین المللی انجام می شود.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.