خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکست در منطق توحیدی معنا ندارد

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله سید «محمد حسینی موسوی زنجانی» از مراجع تقلید مشهد مقدس گفت: همواره باید ببینیم در چه ظرف زمانی قرار داریم و بر اساس آن برای ترویج اسلام و نهضت حسینی برنامه ریزی کنیم؛ نهضتی که برکات زیادی داشته و یکی از این برکات نظام جمهوری اسلامی است.
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد با اشاره به روایاتی در خصوص اهمیت درک شرایط زمانه، افزود: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که می فرمایند «کسی که شرایط زمان را درک کند لغزشش کم خواهد شد» بنابراین وظیفه ما در رابطه با تبلیغ اسلام باید بر اساس درک شرایط زمان باشد.
حضرت آیت الله حسینی زنجانی سنگ بنای باور دینی را باور به توحید دانست و خاطرنشان کرد: هدف انبیا(ص) آن طور که در قرآن و روایات آمده، باور به خدا و حاکم دانستن او و نیز دخیل دانستن پروردگار در تمام مسائل روزمره است.
وی در تبیین این موضوع تأکید کرد: توحید ذاتی با توحید عملی بسیار تفاوت دارد از این رو باید اساس توحید را جدی بگیریم چرا که اگر توحید برای ما جا بیفتد سایر مسائل نیز توجیه پذیر است؛ همانطور که در ادعیه آمده است «اللهم عرفنی نفسک فإنک إن لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک»؛ اگر کسی به حقیقت توحید برسد نبوت را که در دل آن است درک می کند و نمی تواند خدایی را بفهمد که پیامبر نداشته باشد.
حضرت آیت الله حسینی زنجانی تصریح کرد: شکست در منطق توحید، معنا ندارد و اگر انسان خدا را با دقت بشناسد شکست معنا ندارد؛ یکی از ثمرات نهضت حسینی همین نظامی است که بر پا شده و شعاعی از احکام اسلامی را اجرا و طوفانی را در جهان ایجاد کرده است.
این مرجع عالی قدر اظهار کرد: ما و نسل ما باید با فرهنگ پویای اهل بیت(ع) آشنا شویم و این روایات اعتقادی باید در حوزه ها تدریس شود تا اولا معارف اهل بیت(ع) را خوب بفهمیم سپس مردم را با این دعاها و مناجات ها آشنا کنیم؛ یکی از امتیازات اهل بیت(ع) این است که می خواهند شیعیان را با دعا و مناجات آشنا کنند از این رو خواندن این مناجات ها در جلسات، برکات فراوانی خواهد داشت.
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.