خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دم خروس عرفان حلقه از آمریکا بیرون زد!

به گزارش ادیان نیوز، بعد از آنکه بساط کلاهبرداری و کسب ثروت های نامشروع فرقه انحرافی حلقه در ایران برچیده شد، “شهناز نیرومنش” _از شاگردان محمد علی طاهری، عضو شورای مرکزی و مسئول کمیته علمی فرقه حلقه در ایران-، به آمریکا مهاجرت کرد.
وی با استفاده از حمایت هایی که در آمریکا از این فرقه به عمل آمد، موسسه ای به نام” اینتریونیورسالیسم” را زیر عنوان مرکز پژوهش آثار و افکار محمد علی طاهری- موسس عرفان کاذب حلقه- راه اندازی کرد.
این موسسه که دارای سایت اینترنتی بوده و همچنین در شبکه های اجتماعی نیز فعال است، برای آموزش افکار و عقاید انحرافی این فرقه، دوره های برخطی را برگزار و از افراد در سراسر جهان ثبت نام به عمل می آورد.
همه دوره های این موسسه در قبال اخذ هزینه هایی هنگفت برگزار می شود و بیشتر از آن که به یک عرفان شبیه باشد، تاسیس یک بنگاه پول شوئی برای کسب درآمد های نامشروع را به اذهان متبادر می کند.
سایت مربوط به این موسسه، طاهری را فردی معرفی می کند که در سن بیست سالگی در “کسری از ثانیه” با حجم وسیعی از اطلاعات مواجه شده است.!!
این دروغ بزرگ که در راستای همان ضرب المثل قدیمی” دروغ هر چه بزرگ تر باورش راحت تر”، ابراز می شود، ماهیت فریبکارانه و نفاق آمیز این فرقه را بیشتر از پیش عیان می کند.
سایت ” اینتر یونیورسالیسم”، محمد علی طاهری را یک عارف، محقق و نظریه پرداز معرفی کرده؛ در حالی که هیچ اشاره ای به میزان تحصیلات و تخصص وی نکرده است.
کلاهبرداری و شیادی در این فرقه تا آنجا پیش رفته که بخشی به عنوان “اتصال از راه دور” در این سایت پیش بینی شده که فرد با پر کردن فرم، درواقع وارد پروسه تقلب و سوء استفاده گری های این فرقه می شود.
جالب آنکه این مردم فریبی ها در فرقه های دیگر همچون مسیحیت صهیونیستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. رضا صفا که از داشتن فرزندی معلول در خانواده خود رنج می برد، به بینندگان شبکه ماهواره ای نجات پیشنهاد می دهد، برای گرفتن حاجات خود دستان خود را در یک نقطه تماس تلویزیونی بر روی دستان وی قرار دهند.!
انحرافاتی چون تفسیر به رای آیات قرآن کریم، توهین به مقام الوهیت، رد شفاعت و توسل به ائمه معصومین(ع)، تعبیر از دین به خرافه، برگزاری کلاس های خلاف شرع مختلط برای زنان و مردان بدون پوشش اسلامی، طرح مسائلی در خصوص احضار ارواح و رابطه با جنیان،‌ درمانگری با استفاده از روش های شیطانی از جمله موارد ضدیت وی با شرع مقدس اسلام بوده است.
موسسین و افراد شماره یک این فرقه که اعتقادات آن را درست و از هر گونه اشتباهی مصون می دارند، در برابر کوچک ترین نقدی آشفته شده و حتی فعالین عرصه فرهنگی و نقد فرقه ها را با ارسال پست الکترونیک های توهین آمیز تهدید به مرگ کرده اند.
بنا بر این گزارش، بزرگ‌ترین ارمغانی که عرفان حلقه مدعی است به پیروان خود می‌بخشد و ادعا می کند با این ارمغان پیروانش را در مسیر عرفان عملی قرار می‌دهد و پیش می‌برد، اتصال به حلقه های شبکه شعور کیهانی است.
اگر شبکه‌ شعور کیهانی به تعبیر عرفان حلقه رحمت عام خدا، یا شعورالهی دانسته شود، مشتمل بر جنبه‌های منفی و مثبت پنداشتن آن خطایی فاحش وسقوطی سخت در راه خداشناسی را به دنبال دارد.
با توجه به اینکه اصولا رحمت منفی یا شعور منفی در عالم وجود ندارد، به‌خصوص آن‌گاه که به خداوند نسبت داده شود؛ ادعای این فرقه در این بخش به شدت مردود است.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.