خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شگفت زده شدن آمریکا از نبرد تکریت

 به گزارش ادیان نیوز، نیروهای نظامی عراقی، در اواخر هفته گذشته، عملیاتی را برای بازپس گیری یک از شهرهای کلیدی عراق آغاز کرده اند.این عملیات آمریکا را شگفت زده کرده است.
 دیلی بیست می نویسد: یکی از مقامات رسمی وزارت دفاع به دیلی بیست می گوید: نیروهای ائتلاف که هفت ماه برای انجام عملیات در عراق به سر می برند، در این نبرد شرکت نداشتند و ارتش آمریکا قصد حضور در این نبرد را ندارد.
به جای آن، مشاوران ایرانی و نیروهای شبه نظامی شیعه تحت حمایت ایران در نبرد مهمترین شهر سنی نشین عراق شرکت کرده اند.
روز جمعه یکی از مقامات وزارت دفاع به دیلی بیست گفت که برنامه ریزی موثر علیه داعش در موصل به تعویق افتاده است. بعد از آن بود که نبرد غیرمنتظره تکریت آغاز شد. در پایان هفته گزارش شد که ۳۰هزار نیروی نظامی و مردمی به سمت شهر اشغال شده تکریت، زادگاه صدام حسین، حرکت کرده اند.
به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا، مقامات آمریکایی اکنون در تاریکی زمان بندنی و برنامه ریزی عملیات رها شده اند. از سویی دیگر مقامات پنتاگون گفته اند آمریکا در حمله هوایی شرکت نکرده است؛ چرا که مقامات عراقی از آنها کمکی نخواسته اند.
یکی از مقامات دولت آمریکا به دیلی بیست می گوید: آمریکا نبرد علیه داعش را در تکریت پیش بینی کرده بود اما زمان و ماهیت این حملات ما را شگفت زده کرد.
عمق حضور ایران و کمبود تعامل با آمریکا در نبرد تکریتنشان می دهد که رهبری ائتلاف در مقایسه با تاثیر ایران در امنیت عراق بسیار ضعیف شده است.
منبع: افکار نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.