خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تغییر موضع نیروهای پیشمرگه در برابر رزمندگان عراقی

به گزارش ادیان نیوز، در حالی که هر روز پیشروی های نیروهای داوطلب مردمی در عراق در برابر داعش به طرز چشم گیری در حال افزایش است و داعش مجبور به باز پس دادن اراضی اشغال کرده خود می شود، در اظهاراتی قابل تاملی یکی از فرماندهان گروه های پیشمرگه کرد اعلام کرد که این نیروها حاضر به همراهی و همکاری با نیروهای داوطلب مردمی که اغلب شیعیان را شامل می شود، نیستند و اجازه حضور این نیروها در جبهه های نیروهای کردی را نخواهند داد!
“کمال کرکوکی” از فرماندهان پیشمرگه کرد در مصاحبه با خبرگزاری کردی “روداوا” با بیان این که هم اکنون در حال انجام اقدامات لازم برای آزادسازی منطقه حویجه از دست داعش هستیم، گفت: این منطقه، منطقه ای است که همواره به عنوان خاک کردستان شناخته شده است. بنابراین اگر نیروهای شیعی مردمی در محور جنوب این منطقه هر مبارزه ای با داعش انجام می دهند، انجام دهند، اما در این منطقه ما اجازه حضور آنها را نخواهیم داد.
وی ادامه داد: همچنین با بهبود شرایط و عقب نشینی های داعش از منطقه لازم است که نیروهای شیعی موجود در منطقه نیز کم کم اقدام به ترک مواضع خود کنند.
پیش از این نیز برخی از منابع خبری از زمینه چینی دولت اقلیم کردستان برای سوء استفاده از مساله داعش برای تصرف اراضی بیشتر برای خود و در نهایت اعلام استقلال از بغداد خبر داده بودند. با چنین اظهاراتی از سوی مقامات پیشمرگه کرد، این احتمالات افزایش یافته است.
منبع: پایگاه خبری داعش
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.