خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد شدید مقامات صهیونیست از سخنان نتانیاهو

به گزارش ادیان نیوز، سخنرانی “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اختلافات درونی این رژیم دامن خواهد زد زیرا اظهارات وی با انتقادات شدید احزاب این رژیم مواجه شده است.
“تیزیپی لیونی” رئیس حزب جنبش که یکی از دو جناح ائتلاف پایگاه رژیم صهیونیستی که رقیب حزب لیکود به ریاست نتانیاهو به شمار می آید، اظهارات وی را به ضرر این رژیم و در راستای منافع شخصی و زمینه ای برای مانور انتخاباتی دانست.
“احمد الصفدی” تحلیل گر سیاسی فلسطینی در گفت وگوییدر این زمینه گفت: نتانیاهو که پایگاه مردمی خود را به دلیل تک روی هایش از دست داده در حال حاضر با انتقادهای زیادی روبروست و تلاش می کند تا در سایه رقابت شدید سایر احزاب، با ایجاد ائتلاف های جدید جایگاه خود را تقویت کند.
از سوی دیگر اسحاق هرتسوگ رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی گفت: وظیفه رئیس دولت سخنرانی و شنیدن تشویق حاضران نیست بلکه باید با هدف رسیدن به تفاهم های مشترک، درباره توافق پرونده هسته ای ایران با شرکای خود در سراسر جهان همکاری کرده و زمینه اعتماد را فراهم کند.
وی افزود: حقیقت تلخ این است که نتانیاهو پس از تشویق شدن توسط حاضران تنها خواهد ماند و اسرائیل را نیز در انزوا قرار خواهد داد و مذاکرات غرب با ایران نیز بدون دخالت اسرائیل ادامه می یابد.
“یائیر لبید” رئیس حزب “آینده آنجاست” در سرزمین های اشغالی نیز ضمن انتقاد شدید از نتانیاهو خاطرنشان کرد که دیدار وی از واشنگتن گامی در جهت امضای توافق با ایران است و نه خلاف جهت آن.
با این حال “زکریا القاق” استاد امنیت ملی در دانشگاه بیت المقدس خاطرنشان کرد: انتقادهای مقام های صهیونیست از نتانیاهو انتقادات تاکتیکی است نه استراتژیک؛ به این معنا که به روش و زمان سفر او مربوط می شود.
وی افزود: درباره روش نتانیاهو احزاب صهیونیستی از سفر وی به واشنگتن و حضور در کنگره انتقاد می کنند زیرا باعث می شود که با دولت اوباما زاویه پیدا کند و از نظر زمانی این سفر را به دلیل آن که کمی پیش از انتخابات در سرزمین های اشغالی صورت گرفته با هدف تاثیر گذاری بر نتیجه انتخابات ارزیابی می کنند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.