خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برخی از مردم در خواب غفلت به سر می‌برند

به گزارش ادیان نیوز،‌ آیت‌الله سید محمدعلی‌ علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با افسران ارشد و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی ناجا و نیروهای مسلح با اشاره به هدف حضور پیامبران در میان مردم اظهار کرد: به دلیل نیاز مردم به پیامبران خداوند پیامبران را به میان مردم فرستاد.
وی افزود: البته انسان‌ها دارای قوه عقل و اختیار هستند اما در برخی مواقع در برابر برخی اعمال عقل نمی‌تواند پاسخگویی نیازهای انسان‌ها باشد از همین رو خداوند پیامبران را به میان مردم فرستاد.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه شهوت مانع از فعالیت عقل در برخی مواقع می‌شود گفت: حضرت آدم به عنوان یکی از پیامبران بود که خداوند او را از نزدیکی به شیطان و شهوت منع کرد اما با این حال شهوت و نزدیکی به شیطان سبب شد تا از بهشت به زمین بیاید.
آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: سعادت انسان در این است که انسان به خوردن و آشامیدن خود توجه داشته باشد، البته نباید به خوردن و آشامیدن در ظاهر و جسم توجه کرد بلکه روح انسان نیز نیاز به خوراک دارد.
وی با اشاره به اینکه شکم انسان منشأ تمام بلاها است گفت: هر انسانی دارای نفس لوامه و عماره است و از آنجایی که هر انسانی در درون خود دارای دادگاهی برای قضاوت خود است باید نسبت به اعمال خود در هر روز قضاوت کند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وجدان انسان‌ها در برخی مواقع اجازه برخی فعالیت‌ها به انسان‌ها را نمی‌دهد و از آنجایی که نفس انسان دشمن عقل است خداوند پیامبران را به میان مردم فرستاد تا انسان‌ها برده نفس لوامه نباشند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه شهوت باید در انسان‌ها وجود داشته باشد گفت: شهوت‌ انسان‌ها باید کنترل شود که در این راستا پیامبران و ائمه اطهار (ع) به نوعی کنترل کننده شهوت انسان‌ها هستند.
وی بیان کرد: دنیا بازاری است که انسان‌ها در آن باید متاعی برای آخرت خود خریداری کنند تا در سرای آخرت بتوانند از پاداشی که خداوند در اختیار مومنان و سعادتمندان قرار داده است بهره‌مند شوند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دنیا پلی برای رسیدن به آخرت است گفت: دنیا محل ماندن نیست و انسان‌ها در آن مدت کوتاهی زندگی می‌کنند از همین رو نباید به دنیا وابسته شوند و از سوی دیگر باید در سرای هستی آذوقه‌ و ره توشه‌ای برای آخرت باید جمع آوری کنند.
آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: از نظر امام علی (ع) مردم خواب هستند و هیچ ره‌توشه‌ای را برای سرای آخرت خود جمع آوری نمی‌کنند و پس از اینکه وارد قیامت و سرای آخرت شدند بیدار می‌شوند که این بیداری و هوشیاری دیگر برای آنان فایده نخواهد داشت.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.