خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«رسوایی جنسی» در تأسیسات حساس «دیمونا»

به گزارش ادیان نیوز، دوشنبه گذشته (۳ مارس) زمانیکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا مشغول «ایران‌هراسی» بود، تأسیسات حساس اتمی دیمونا در فلسطین اشغالی شاهد یک رسوایی بود که اکنون تل‌آویو را دچار دردسر کرده است.
رسوایی بزرگی که کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی از آن خبر داد، این است که همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، دو تن از کارکنان اسرائیلی تاسیسات دیمونا به دلیل ارتباط نامشروع بازداشت شدند.
طبق این گزارش، کانال دو اسرائیل در ابتدای گزارش‌ خود در این خصوص یادآوری کرد که مجتمع پژوهش‌های اتمی دیمونا یکی از حساس‌ترین تأسیسات (اتمی) در اسرائیل است و برای عضویت و اشتغال در آن باید تحت آزمایش‌های مختلف از جمله آزمایش دستگاه دروغ‌سنج اداره امنیت آن قرار گرفت. زیرا این تاسیسات سری است اما اتفاق سری دیگری در داخل این تاسیسات رخ داده که کارکنال آن را بشدت تحت فشار قرار داده است.
رژیم صهیونیستی که به گفته کارشناسان بیش از ۲۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد، اجازه بازرسی بین‌المللی از تاسیسات اتمی خود را نمی‌دهد؛ تأسیسات و کلاهک‌هایی اتمی که امنیت کل منطقه را در برابر تهدیدی بالقوه قرار داده است.
کانال دو اسرائیل در گزارش خود تشریح کرد که دو فرد مذکور یک زن متأهل با دو فرزند و یک مرد مطلقه هستند که پس از آشنایی در مجتمع پژوهش‌های هسته‌ای در دیمونا روابط نزدیکی با هم برقرار می‌کنند تا اینکه سرانجام دوشنبه گذشته پس از ترک محل کار خود وارد بخشی دیگر از تأسیسات می‌شوند و پس از برقراری روابط نامشروع، توسط دیگر کارکنان مجموعه شناسایی سپس بازداشت می‌شوند.
بنا بر این گزارش، این دو فرد اکنون در بازداشت موقت هستند و با عذرخواهی خواستار بازگشت به کار خود شده‌اند اما کانال دو اسرائیل به نقل از یک مقام مسئول در تاسیسات دیمونا گزارش کرد: «این اتفاق تأسیسات را دچار دردسر کرده است. همه دارند از این مسئله صحبت می‌کنند. این اتفاق، رسوایی است».
کانال دو اسرائیل اما گزارش کرد که پس از بازجویی‌های صورت گرفته، سرانجام تصمیم به بازگشت این دو فرد به سر کار خود گرفته شده اما به شرط عدم ارتباط با یکدیگر و در صورت تکرار از کار برکنار خواهند شد.
دیمونا، شهری ۳۵ هزار نفری در جنوب فلسطین اشغالی است و در صحرای نگب (نقب) قرار گرفته است. نیروگاه اتمی دیمونا در ۱۰ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.