خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روایات ائمه اطهار(ع) در منابع اهل سنت، جمع آوری و منتشر شود

به گزارش ادیان نیوز، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار دست اندرکاران جشنواره “بهار شهادت”، پیشنهاد داد: احادیث مشترک فراوانی در منابع روایی شیعه و اهل سنت وجود دارد که این روایات باید گردآوری و در یک کتاب منتشر شود.
وی ادامه داد: البته امام موسی صدر این کار را شروع کرده بود، اما موفق به تکمیلش نشد و اگر علما و فضلا به جمع احادیث مشترک بپردازند، پل وحدت بین مسلمانان خواهد بود.
آیت الله سبحانی جمع آوری و انتشار روایات از ائمه اطهار(ع) در منابع اهل سنت را از دیگر اقدامات لازم دانست و خاطر نشان کرد: اهل سنت در کتاب های مختلف شان از ائمه علیهم السلام روایت نقل کرده اند که جمع آوری و انتشار آن، ضروری و پرفایده است و اگر فردی چون آقای شیخ حسون در راس این کار پژوهشی قرار بگیرد، ظرف یک تا دو سال به انجام خواهد رسید.
حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ترویج حفظ، قرائت و تفسیر قرآن بین جوانان و عموم مردم تاکید کرده و بیان داشت: در بحران کنونی در جهان اسلام، بهترین کار رجوع به قرآن و نشر آن در بین فرزندان و جوانان است.
وی افزود: ما برخلاف روش معمول بین مفسران، تفسیر قرآن را از آخر به اول شروع کرده ایم و هم اینک به سوره یوسف رسیده ایم و تا به حال ۷ جلد از این تفسیر به چاپ رسیده است.
حضرت آیت الله سبحانی که در این دیدار دعوتنامه رسمی برای شرکت در جشنواره بهار شهادت در کربلا را دریافت کرده بود، گفت: مایه افتخار من است که به زیارت سیدالشهداء(ع) مشرف شوم به ویژه آنکه نزدیک به چهل سال است به زیارت مشرف نشده ام.
در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین حسون از اعضای هیئت موسس جشنواره بهار شهادت و تنی چند از مسئولان و دست اندرکاران این جشنواره حضور داشتند، آقای سید افضل الشامی معاون آستان مقدس حسینی با ارائه گزارشی از این جشنواره که در ماه شعبان در کربلای معلا برگزار می شود، رسما از حضرت آیت الله سبحانی برای حضور در یازدهمین دور جشنواره بهار شهادت در کربلا دعوت به عمل آورد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.