خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض زنان یهودی نسبت به ظلم صهیونیست ها به زنان فلسطینی

به گزارش ادیان نیوز، جنبش زنان دمکراتیک فلسطین اشغالی روز گذشته این تظاهرات را با همکاری اتحادیه عمومی زنان فلسطینی و با شعار همبستگی با آن ها برگزار کرد.
در این تظاهرات صدها زن یهودی و فلسطینی در دو سوی دیوار حایل منطقه قلندیا به راهپیمایی پرداختند.
زنان فلسطینی با پرچم ملی شان در دست و چفیه های سنتی سفید و مشکی فلسطین بر سر در محل پست بازرسی قلندیا حدفاصل میان کرانه باختری و بیت المقدس توسط نظامیان اشغالگر متوقف شدند.
نظامیان صهیونیست به منظور متفرق کردن راهپیمایان گاز اشک آور شلیک کردند.
جنبش زنان دمکراتیک که در سال ۱۹۴۸ در فلسطین اشغالی تاسیس شد، در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی زن اعلام کرد: چگونه می توانیم سکوت کنیم وقتی برادران و خواهران فلسطینی ما سال های سال در رنج اشغالگری اسراییل به سر می برند و از حقوق اولیه انسانی و شهروندی خود محروم هستند؟
این بیانیه که حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به شدت زیر سووال برد، به زبان های عربی، انگلیسی و عبری منتشر شد.
بیانیه مذکور می افزاید: چگونه می توان رنج زنان فلسطینی و سرکوب، خشونت، تبعیض و جنایاتی که به آن ها تحمیل می شود را نادیده گرفت؟
یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تابستان گذشته در حدود ۲ هزار و ۲۰۰ شهید و ۱۲ هزار زخمی بر جای گذاشت.
یک فعال یهودی شرکت کننده در این تظاهرات گفت که از شهر حیفا برای شرکت در گردهمایی همبستگی با زنان فلسطینی آمده که به دلیل وجود دیوار حایل و ممانعت نظامیان صهیونیست موفق به حضور در این اجتماع نشدند.
به گفته تظاهر کنندگان ، دیوار حائل موجب شده تا زنان فلسطینی نتوانسته سرکارشان حاضر شده ، یا هنگام مریضی به بیمارستان مراجعه و حتی برخی از شوهرانشان نیز جدا افتاده اند .
وی همچنین خواستار شکستن دیوار حایل شد که رژیم صهیونیستی احداث آن را از سال ۲۰۰۲ آغاز کرده است.
این رژیم مدعی است که این دیوار به دلایل امنیتی ساخته شده، اما مقامات فلسطینی معتقدند علت ساخت این دیوار، غصب اراضی بیشتر از فلسطینیان است.
۹۹ در صد دیوار حایل در کرانه باختری واقع شده است.
دیوان بین المللی کیفری این دیوار را در مناطقی که وارد اراضی فلسطینیان می شود، غیر قانونی اعلام کرد.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.