خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاثیر نامه رهبری از زبان یک دانشجوی پزشکی خارجی

به گزارش ادیان نیوز، پس از انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) در روزنامه فرانسوی شارلی ابدو با واکنش‌های بسیاری در کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای اسلامی رو به رو شدیم که با برپایی تظاهرات‌های گوناگون این اقدام را محکوم کردند.
 
توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص) چندین بار تکرار شده بود و سرانجام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای نامه‌ای خطاب به جوانان اروپایی نوشتند که به واسطه آن بتوانند آنها را با اسلام و قرآن آشنا کنند، که پس از انتشار این نامه موج عظیمی از جوانان اروپایی برای آشنایی هر چه بیشتر با دین اسلام آن را خواندند.
 
حال که حدود چند هفته از این ماجرا می‌گذرد گفتگویی با دکتر حسن مومن، دانشجوی دکتری که اهل کشور نیجر و ساکن قم است انجام شد تا نظر او درباره میزان موثر بودن این نامه در شناخت جوانان اروپایی از اسلام را ارائه شود.
 
او در این باره می‌گوید: من این نامه به سه زبان فارسی، فرانسوی و عربی خوانده‌ام پس از انتشار آن نیز به هیچ کشور اروپایی سفر نکردم به همین دلیل از نزدیک با واکنش مردم کشورهای دیگر در قبال خواندن این نامه مواجه نشدم.
 
مومن می‌افزاید: ماجرای توهین شارلی ابدو به پیامبر اسلام(ص) را به طور کامل از طریق اخبار‌های داخلی پیگیری کردم؛ فکر می‌کنم سران کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه قصد دارند با این کار از میزان علاقه‌مندی مردم کشورشان از قرآن و اسلام بکاهند، اما غافل از اینکه انتشار این کاریکاتور‌ها آنها را نسبت به جمع آوری اطلاعاتی درباره اسلام حریص‌تر کند.
 
وی ادامه داد: در واکنش به این اقدام حتی برخی مسیحیان نیز با برپایی راهپیمایی‌هایی اعتراض خود را به گوش مسئولان کشورشان رساندند چرا که اعتقاد دارند اسلام دین کاملی است.
 
مومن درباره واکنش جوانان اروپایی از انتشار این نامه توضیح داد: من یک سایت اینترنتی دارم که به وسیله آن با جوانان اروپایی و به خصوص فرانسه در ارتباط هستم به همین دلیل تصمیم گرفتم این نامه را برای آنها نیز ارسال کنم، بنابراین از آنها خواستم بدون توجه به اینکه این نامه توسط رهبر یک کشور اسلامی و ایرانی نوشته شده آن را بخوانند چرا که حرف‌هایشان کاملاً منطقی است.
 
او در پایان گفت: پس از ارسال نامه متوجه شدم که بسیاری از دوستانم در تلاش برای کامل کردن اطلاعات خود درباره اسلام هستند تا این دین را آنطور که هست بشناسند.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.