خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تظاهرات هواداران جنبش انصار الله در صنعا

به گزارش ادیان نیوز، اعضای جنبش انصارالله و هوادارانش در تظاهرات روز جمعه در صنعا پایتخت یمن مداخله برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا را در امور داخلی این کشور محکوم کردند .
تظاهرات حامیان گروه انصار الله در میدان التغییر در شمال صنعا برگزار شد و تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت دخالت های اعضای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در مسایل داخلی یمن سردادند .
تظاهرکنندگان همچنین ضمن اعلام حمایت کامل از برنامه ها و اقدامات گروه انصار الله در یمن ،تاکید کردند کمیته های مردمی
ابسته به گروه انصار الله باید با اختیارات کامل تصمیماتی در زمینه حفظ امنیت و ثبات در کشور اتخاذ کند .
به گزارش پایگاه خبری محیط از صنعا، کمیته های مردمی ( انقلابی ) روز پنجشنبه در بیانیه ای از ساکنان شهر صنعا و مناطق حومه پایتخت خواسته بود با شرکت در تظاهرات امروز تحت عنوان ( تصمیم مستقل و کشور پایدار و باثبات ) حمایت خود را از برنامه ها و تصمیمات گروه انصار الله برای برقراری امنیت و آرامش در کشور اعلام کنند .
در مقابل برخی از گروهها و تشکل های مخالف گروه انصار الله تصمیم گرفتند روز شنبه تظاهراتی در شهر صنعا در حمایت از عبد ربه منصور هادی رییس جمهور فراری این کشور برگزار کنند .
جنبش مخالف انصار الله امروز در بیانیه ای اعلام کرد از انصار الله می خواهد بازداشت خانگی مسئولان و مقامات سابق از جمله خالد محفوظ بحاح نخست وزیر و وزرای کابینه دولت سابق را هر چه زودتر لغو کند .
کمیته های مردمی یمن اواسط فوریه گذشته پس از تسلط بر پایتخت ، بیانیه جدید قانون اساسی کشور را صادر و پارلمان را منحل کرد و شورای ملی اانتقالی و شورای ریاستی جدیدی تشکیل داد .
کمیته های مردمی در این بیانیه تاکید کرد دولت عبد ربه منصور هادی غیر قانونی و مشروعیت ندارد و هر گروه و یا فردی با آن همکاری کند تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار می گیرد .
برخی از کشورهای عربی به ویژه اعضای شورای همکاری خلیج فارس و نیز کشورهای غربی اقدامات انصار الله در یمن را غیر قانونی و کودتا بر ضد عبد ربه منصور هادی می دانند .
این کشورها همچنین ایران به حمایت از انصار الله متهم می کنند اما مقامات ایران این ادعاها را رد کرده اند.
منبع: واحدمرکزی خبر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.