خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس استعفا می‌دهد

به گزارش ادیان نیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: احساس می‌کنم دوره پاپی من مختصر و در حد چهار یا پنج سال خواهد بود. نمی‌دانم شاید از این هم کمتر باشد به هر حال دو سال آن که سپری شده است.
پاپ فرانسیس پیشتر گفته بود، فکر می‌کند دو یا سه سال پاپ خواهد بود و رسم بنا شده توسط پاپ بندیکت شانزدهم درخصوص استعفایش در سال ۲۰۱۳ میلادی نباید یک استثنا تلقی شود.
وی افزود: دوست دارم پاپ بمانم اما آنچه که حقیقتاً از دست داده‌ام، آزادی‌ام است. تنها چیزی که دوست دارم انجام دهم این است که بتوانم یک روز بدون آنکه مرا بشناسند به خیابان رفته و یک پیتزا بخرم و آن را بخورم.
پاپ فرانسیس اعلام کرد، سال ویژه یوبیل که هشت دسامبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود کلیسا را بر بخشش و چشم‌پوشی متمرکز می‌سازد. این تنها بیست و هفتمین بار است که در تاریخ کلیسای کاتولیک یک سال مقدس وجود دارد.
سال یوبیل، سال پایانی در هفتمین دوره سیکل‌های «شمیتا» است که براساس کتاب مقدس تاثیر مهمی در مالکیت در” سرزمین مقدس ” داشت. براساس کتاب مقدس در این سال اسیران و بردگان آزاد می‌شوند، بدهی‌ها بخشیده شده و بخشش خدا خود را نشان می‌دهد.
سال‌های مقدس به مومنان اجازه می‌دهد تا آمرزش ویژه‌ای را دریافت کرده و با فرصت اعترافی که به آنها داده می‌شود آسیب‌های به وجود آمده از گناهانشان را ترمیم بخشند.
این سال با گشایش سمبلیک در مقدس کلیسای باسیلیکای سنت پیترز آغاز می‌شود.
پاپ فرانسیس گفت: کلیسا باید همیشه درهای خود را باز بگذارد تا هیچ‌کس از بخشش خداوند محروم نشود. 
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.