خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگاهی اجمالی به شبه معنویت رائلیان

ادیان نیوز: شبه آیین رائلیان در سال ۱۹۷۳ در فرانسه توسط کلودوریلهون ، که بعدها خود رائل نامید پایه گذاری شد.این جنبش معنوی معنوی مبتنی بر وجود بشقاب پرنده ها وموجود فضایی است.
رائل کلید واژه الوهیم را که در کتاب مقدس خدا نام گرفته، اشتباه دانست و گفت منظور از الوهیم، کسانی است که از آسمان فرود آمده اند، یعنی همان موجودات فضایی ، که به اشتباه خدا ترجمه شده وهمین امر باعث تحریف در کتاب مقدس می باشد.
کتاب های او کپی برداری وسیعی از کتب مقدس است. با این تفاوت که در آوردن مطالب هر جا نام خدا آمده، آن را به الوهیم تغییر داده و مکاشفات پیامبران را به سخره گرفته و آن را نشان از ابتدایی بودن آن ها دانسته است.
رائل کمی بعد خود را پیامبر برگزیده از جانب الوهیم معرفی کرد و جنبش مادک را پایه ریزی نمود، که بعد از مدتی نام آن را به رائلیان تغییر داد.
وی الوهیم را خالقین بشر در کرات دیگر دانست و مدعی شد که آن ها ما را در لوله های آزمایشگاهی بوجود آورند، همان طور که الوهیم دیگری آن ها را بوجود آوردند و این سلسله تا بی نهایت ادامه دارد و نتیجه گرفت که خدایی وجود ندارد.
رائل در ادامه ادعاهایش خود را پیامبر دوران طلایی خواند و با استناد به تورات و انجیل خود را آخرین پیامبرخواند و در بیانیه ای که به زبان فارسی ترجمه شده بود، خود را مهدی موعود مسلمانان خواند!
هرچند رائل می کوشد خود را ادامه پیامبران معرفی کند و به این ترتیب و با آوردن فصل هایی از کتب ادیان مختلف همراهی طرفداران مذاهب را برای خود کسب کند، اما تفاوت ماهوی تعالیم او با چهارچوب ادیان او را در این جهت رسوا می کند.
شبه آیین رائلیان مکتبی لذت محور بوده تا آن جا که هیچ قید وبند اخلاقی را در روابط جنسی برنمی تابد و تنها ملاک را لذت فرد می داند .خانواده جایگاهی در آن ندارد و فقط عشق ورزیدن به همه و بی غیرتی جنسی در معنای مخالفت نکردن هر یک از زوجین با ارتباط همسرخود با هر فردی را توصیه ونشان کمال عشق می داند.
حال کمترین انتظار در برابر پذیرش ادعای پیامبری او داشتن معجزه است. او در مواجهه با این چالش می گوید: الوهیم به من گفتند افراد باهوش به شما اعتقاد خواهند آورد چرا چیزی که می گویی هیچ نکته ی افسانه و رمزی به همراه ندارد. این به ما ثابت می کند که ایشان باهوشند و در نتیجه لایق دریافت معلومات علمی از ما هستند!
تلاش برای به ثمر نشستن تفکر نوین دینی
رائیل می گوید الوهیم به من گفتند که ما هرگز به طور آشکار به شما کمکی نخواهیم کرده بهانه ای به دست افراد بدبین و شکاک دهد چرا که اغلب بدبینی ها با تهاجم گری همراه است.
اما بالاخره او پیشرفت های علم در زمینه شبیه سازی را به تحقق رسیدن پیش گویی خود بیان می کند و از این مطلب استفاده کرده و عدم نیاز به وجود خدا و قدرت آفرینندگی برای انسان ها را بال و پر می دهد.
با توجه به این که پیشرفت علمی هنوز در مورد حیوانات هم بطور کامل موفقیت آمیز نبوده، اما او بعدها با تاسیس مرکز کلوناید به ادعای شبیه سازی انسان پرداخت و ادعا کرد که موفق به ساخت دو انسان شبیه سازی شده است ولی هرگز حاضر به نشان دادن این موفقیت در مجامع علمی نشد!
وی کشف قوانین علمی طبیعت را که تنها ذره ای از مخلوق خداوند علیم را تشکیل می دهد، را با خالقیت یکی می داند و از این جاست که سرمست از این کشف علمی ، شعار بی نیازی بشر از ایمان به خدا و آخرت سر می دهد.
رائل در ادعایی عجیب سال ۲۰۱۲ را سال نابودی زمین نامید و مدعی شد که در این زمان، تنها کسانی که به او ایمان آورده اند توسط سفینه ها و بشقاب پرنده ها ی الوهیت نجات خواهند یافت!
از آن جا که رائل اعتقادی به جهان پس از مرگ ندارد، به پیروانش نوید می دهد که با پیشرفت علم دیگر مرگی وجود نخواهد داشت.
این کشف که به خیال رائل برای اعلام بی خدایی و خود خدایی انسان کافی است، تنها یکی از راه های تولید مثل جدید کشف شده در حیوانات و انسانست که درست شبیه روش تکثیر گیاهان به قلمه زدن عمل می کند.
در این روش خالقیتی صورت نگرفته، بلکه تنها بوسیله ی لقاح سلول تخمی که آفریده پروردگار عالم است، به روشی غیر معمول، تولید مثل صورت گرفته است!
شبیه سازی که به آن کلونینگ هم می گویند، از کلمه یونانی کلون به معنی قلمه زدن و تکثیر کردن گرفته شده است. شباهت شبیه سازی با قلمه زدن در این است که در هر دو روش، عمل تولید مثل، بدون لقاح انجام می شود.
عمل شبیه سازی معمولا به دو روش انجام می گیرد
ابتدا هسته یک تخمک را از یک جنس را بیرون آورده، سپس یک سلول از یک عضو (مثلا پوست) را داخل تخمک مذکور قرار داده، سپس تخمک مذکور را در جایی جاسازی کرده و پس از انجام عملیات های دیگر نظیر تامین کلسیم برای تخمک و…تخمک بارور شده و شخص مشابه، به وجود می آید.
به عبارت دیگر در این روش به جای استفاده از یک سلول نر و یک سلول ماده و ایجاد یک موجود دیگر، هر دو سلول را از یک جنس که عمدتا جنس ماده است انتخاب می کنند.
وقتی یک سلول از پوست بدن را گرفته و وارد تخمک خالی شده از هسته، قرار می دهند، در واقع سلولی که فرآیند آن قبلا بوسیله لقاح طبیعی بوجود آمده واز نظر کروموزومی تکمیل شده را وارد می کنند و این همان کار قلمه زدن است!
بنابراین، آن شخصی که سلول از وی گرفته اند، با موجودی که کلون (شبیه سازی) شده است، صدرصد شبیه هستند. این شباهت در همه صفات ظاهری و باطنی، عواطف، احساسات و سایر موارد به چشم می خورد.
البته در این روش موجود بوجود آمده در بعضی از قسمت ها مانند ریه ها و… از نقص های دیگری از این دست رنج می برد .و به همین دلیل هم حیوانات شبیه سازی شده ، مانند دالی بعد از مدتی می میرند!
هر چند رائل بعد از مدتی که از ادعای برگزیده شدنش گذشت، در سال ۲۰۰۲ میلادی، مرکزی را به نام شرکت کلوناید در آمریکا دایر کرد که به شبیه سازی انسان پرداخت و در همین سال مدعی شد که موفق به شبیه سازی انسانی شده و نام او را ایو یا همان حوا گذاشته اند و در پایان همین سال ادعا ی خلق دومین انسان را کرد!
البته بعد از گذشت چند سال هنوز شرکت کلوناید، هیچ مدرکی که ادعاهایی آن را ثابت کند در جامعه علمی ارائه نداده است، هر چند موفقیت احتمالی او هم هیچ دلیلی برای ادعای او در انکار وجود خدا و وجود معاد نیست.
رائل سال ۲۰۰۴ را با رسیدن به موفقیت نسبی شبیه سازی سال انکار وجود خدا دانست، و این در حال بود که دانشمندان اذعان دارند که حتی در حیوانات تنها بین ۱ تا ۲ درصد همه جنین های کلون شده منجر به یک نوزاد سالم می شود، اگر چه این میزان می تواند در بعضی گونه ها بیشتر باشد!
و این ادعا در حالیست که هنوز یک مدل شبیه سازی سالم در حیوانات هم که بتواند به زندگی ادامه دهد، وجود ندارد و مدلهای شبیه سازی شده از انواع اشکالات جسمی رنج می برند و طی چند سال هم می میرند.
اگر همه این قطعات را در کنار معنویت شخص محور و لذت گرای توصیه شده ی رائل بگذارید، که نه تنها برای بشر نیازی به خدا نمی بیند بلکه بشر را نیز در رده خدایان قرار می دهد، خواهید دید که این شبه آیین ها، یکی از فرقه هایی است که در راستای هدف گذاری کشورهای استعماری برای رسیدن به دینی جهانی ترویج می شود.
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.