خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حکم مربیان فرقه «حلقه» صادر شد+ فیلم‎

به گزارش ادیان نیوز، تعداد ۴۰ نفر از طرفداران عرفان ضاله کیهانی و مَستِرهای (مربیان) آن که اقدام به برپایی کلاس‌های غیر قانونی کرده بودند، در حین برگزاری کلاس دستگیر شدند که ۱۲ نفر از آنان محاکمه و محکوم شدند.
 
این ۱۲ نفر از مسترهای فرقه انحرافی حلقه بودند که بعد از دستگیری محمدعلی طاهری رئیس فرقه، اقدام به برگزاری کلاس کردند و قصد زنده‌ نگه داشتن این جریان را داشتند که به همین منظور پرونده‌ای برای آنان در دادگاه تشکیل شد و دادگاه پس از بررسی، این ۱۲ نفر را در مجموع به ۲۴ سال حبس و حدود یکصد میلیون تومان ردّ مال محکوم کرد.
 
از آنجایی که جرم اصلی این افراد توهین به مقدسات بوده است، با توجه به میزان جرم، یک تا پنج سال حبس و به علت تحصیل مال نامشروع -به فراخور درآمد حاصله- محکوم به رد مال شدند.
 
همچنین دو نفر از فعالان این فرقه که در تجمعات چند ماه اخیر در حمایت از سرکرده فرقه در مقابل دادگاه انقلاب، زندان اوین و روبروی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ایران حضور داشتند، هر کدام به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق به اتهام اخلال در نظم عمومی محکوم شدند.
 
محمدعلی طاهری رئیس عرفان ضاله حلقه که به جرم توهین به مقدسات در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است، هم اکنون پرونده افساد فی الارض وی در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است، حکم ارتداد طاهری را صادر کردند که دادگاه وی نیز روز بیستم اسفند ماه در دادگاه انقلاب برگزار شد.
 
طی ماه‌های اخیر جریان‌های وابسته به فرقه انحرافی حلقه در داخل و خارج از کشور با هدف فضاسازی رسانه‌ای، ادعاهایی را در مورد وضعیت بد جسمانی محمدعلی طاهری منتشر کرده‌اند، این ادعاها تا حدی پیش رفته است که حتی چندی پیش برخی از مرگ وی خبر دادند و اخیراً هم طرفداران فرقه انحرافی حلقه با شنیدن خبر محاکمه  طاهری و اوج‌گیری مجدد برخی شایعات و ادعاها در مورد وضعیت جسمی بد وی به دنبال پیگیری وضعیت او بودند.
 
با این وجود از حاشیه این دادگاه فیلمی در فضای مجازی روز یک‌شنبه ۲۵ اسفند منتشر شد که نشان از سلامت کامل نامبرده دارد، در این فیلم نشان داده می‌شود که همسر طاهری در کنارش حضور دارد و سپس علیزاده طباطبایی و یکی دیگر از وکلای وی در کنار او حضور می‌یابند.
 
کاربری که این فیلم سه دقیقه را در فضای قرار داده، در توضیحات فیلم آورده است: «دیداری کاملاً غیر منتظره و روبرو شدن با استاد طاهری در راهروی دادگاه. وضعیت استاد خوب است و برخلاف آنچه گفته می‌شود، استاد -همان طور که در فیلم مشخص است- در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد، در دادگاه همسر استاد در کنار ایشان نشسته بود، آقای علیزاده هم بودند، اما به خاطر دلایل امنیتی جرأت نکردم به سمتشان بروم.»
 
برای تماشای این فیلم از پیوند زیر اقدام کنید:

var s1 = new SWFObject(“/media/player/flvplayer.swf”,”single”,”400″,”300″,”7″);s1.addParam(“allowfullscreen”,”false”);s1.addVariable(“file”,”/files/fa/news/1393/12/26/25859_815.flv”);s1.addParam(“menu”,”false”);s1.addVariable(“width”,”400″);s1.addVariable(“height”,”300″);s1.write(“player1426622634380”);

رئیس فرقه ضاله حلقه در دادگاه انقلاب روز چهارشنبه ۲۰ اسفند 
 
بیش از این، ۱۶ نفر از مسترهای (مربیان) فرقه انحرافی حلقه در مجموع به ۳۷ سال حبس و ۱۳۰ میلیون تومان ردّ مال محکوم شده بودند، این در حالی است هر یک از آن‌ها با توجه به میزان جرم به یک تا پنج سال حبس و به علت تحصیل مال نامشروع -به فراخور درآمد حاصله- محکوم به رد مال شدند و به علت کشف مشروبات الکلی برخی از آن‌ها نیز محکوم به جریمه نقدی شدند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.