خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمزه یوسف: هیچ‌کس در طول حیات پیامبر به خاطر ارتداد کشته نشد + فیلم

متفکر مسلمان آمریکایی «حمزه یوسف» معتقد است: البته در دین اسلام همانند مسیحیت کاتولیک احکامی برای ارتداد وجود دارد اما هیچگاه در زمان حیات پیامبر اسلام کسی به خاطر حکم ارتداد کشته نشد.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، صحبت‌های دکتر حمزه یوسف که به اذعان روزنامه‌ی گاردین یکی از پرنفوذترین متفکرین اسلامی حال حاضر در غرب به شمار می‌آید در خصوص حکم ارتداد در اسلام بسیار شنیدنی و جذاب هستند. حمزه یوسف با طرح این پرسش: اسلام هراسان چگونه از آیات برای خشن نشان دادن اسلام استفاده می‌کنند و آیا در صدر اسلام کسی را به خاطر ارتداد اعدام کرده‌اند؟ گفت: با استناد می‌گویم که در طول حیات زندگانی پیامبر اسلام هیچ‌کس به خاطر حکم ارتداد کشته نشد.

بنیان‌گذار کالج زیتونه ادامه داد: البته در دین اسلام همانند دین مبین مسیحیت «مسیحیان کاتولیک» احکامی برای ارتداد و مجازات ارتداد وجود دارد. اما این احکام بر اساس مبنای تاریخی صادرشده‌اند. احکام ارتداد بر اساس اقتضاء و شرایط آن زمان در تاریخ جاری‌شده است. ضمن اینکه، آیات ارتداد، قبل و بعد دارند و باید در تفسیر آنان به لایه‌های مختلفی از تفسیر توجه کرد. ما یک حدیث داریم که حکم ارتداد بر آن استوار است اما احادیث دیگری هم وجود دارند که خلاف این مسئله را تائید می‌کنند. به طوری که برخی روایات سنتی اجازه می‌دهند تا شخص مرتد، توبه کند.


فرآوری: محمد پناه زاده

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.