خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجدیدمیثاق رهبران مذهبی ادیان توحیدی با زبان ادیانی از مقام شامخ امام خمینی (ره) +فیلم

رهبران مذهبی ادیان توحیدی ایران به همراه جمعی از پیروان ادیان الهی با حضور در مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام راحل (ه) تجدید بیعت کردند. نکته جالب‌توجه تشکر و قدردانی پیروان ادیان با زبان ادیانی خودشان انجام گرفت.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، امسال صحنه‌های جالب و بی‌نظیری از تجدید احترام پیروان و رهبران مذهبی ادیان توحیدی و ابراهیمی در حرم مطهر امام خمینی (ره) رغم خورد. چراکه پیروان اقلیت های مذهبی ایران با زبان و پوشش و فرهنگ خاص دینی خودشان این بیعت را انجام دادند.

جامعه زرتشتیان با زبان شیرین دین زرتشتی بخشی از سروده‌های گات (گاهان مقدس) را برای روح پرفتوح امام راحل قرائت کردند. همچنین رهبر معنوی یهودیان ایران با زبان عبری و یهودی به تجلیل از مقام شامخ امام راحل پرداختند. در آخر نیز نمایندگان جامعه مسیحیان ارامنه به سخنرانی و تجلیل از شخصیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام، بزرگان ادیان الهی و توحیدی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، با اهدای گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب عهدی دوباره بستند.


در ادامه به بخش های مهم این مراسم می پردازیم:

«شارلی انویه‌تکیه» نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بیان داشت: امروز، جامعه ادیان توحیدی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل، اتحاد، همبستگی و دلبستگی خود را به آرمان‌های امام و فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام می‌کند.

«هرمز خسرویان» یکی از موبدان زرتشتیان، نیز با تلاوت بخشی از گاهان در این مراسم، اظهار داشت: امیدوارم که ما همچنان با یکدیگر همراه و همدرد باشیم و برای خدمت به وطن، در کنار یکدیگر باشیم.

فرآوری: تحریریه ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.