خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فاطمه زهرا (س) مفسر آیات الهی

نویسنده : فرشته ندری‌ابیانه    

چکیده :
یکی از مهم‌ترین راه‌های تربیت و تعلیم عملی، تبعیت و الگوپذیری است. خداوند متعال، انبیاء الهی را برای تعلیم و تربیت، تزکیه و تعالی ارسال داشته و ایشان را الگوهای عملی انسان قرار داده است. از این میان معصومین (ع) و فاطمه زهرا (س) که کوثر و مبارکه و منصوره است، هر چند عمر بسیار کوتاهی داشت (همچون کوثر که کوتاه‌ترین سوره قرآن است) اما تجلی خیر کثیر، برکت، نصر و پویایی است.
حضرت زهرا (س) نه تنها الگوی زنان که اسوه همه نیکان و پاکان تاریخ است. خداشناسی در منظر فاطمی و بیان ملاک‌های سعادت بشری نقطه نظر خاص مقاله حاضر است. ایشان از چند شاخصه یاد می‌کنند که عبارت است از: تحمل دین و امانت الهی، تدین به دین خاتم و ایمان به کتاب صامت و ولی ناطق، شناخت قرآن، عمل به احکام دینی و تبیین علل احکام الهی. احکامی که به بررسی آن‌ها پرداخته شده عبارت است از: نماز، روزه، حج، عول، اطاعت از اولی الامر، جهاد، صبر، امر به معروف، نیکی به والدین، صله رحم، قصاص، وفای به نذر، تمام کردن کیل و وزن، نهی از شرب خمر، اجتناب از قذف، ترک سرقت و ترک شرک.

کلید واژه :
قرآن ، فلسفه احکام ، اسوه حسنه ، خداشناسی

فاطمه زهرا (س) مفسر آیات الهی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.