خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تصمیم اوباما برای فاش کردن جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای

به گزارش ادیان نیوز، روزنامه گاردین نوشت: اظهارات یکی از مسئولان برجسته آمریکایی در گفت وگو با روزنامه “وال استریت ژورنال” و متهم کردن (رژیم اسرائیل) به جاسوسی از مذاکرات غرب و ایران در خصوص مذاکرات هسته ای، برای دیپلمات ها و مسئولان سازمان اطلاعات، مسأله عجیبی نبود و تنها چیزی که در این زمینه اهمیت دارد آن است که دولت باراک اوباما تصمیم گرفته است این مساله را برای رسانه ها افشا کند.
روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” تأکید کرد که سرویسهای جاسوسی رژیم صهیونیستی با کمک سیستم‌های استراق سمع و اقدامات جاسوسی، اطلاعاتی را درباره مذاکراتی که به صورت محرمانه برگزار شده است، جمع آوری کرده اند.
به نوشته گاردین، هیأت های کشورهای شرکت کننده در مذاکرات، هنگامِ حضور در لوزان سوییس، برای ارتباط با کشورهای خود، به جای استفاده از تلفن اتاق های خود، از تلفن همراه امنی که با خود دارند، استفاده می کنند و برای صحبت، به فضای باز و پارک ها می روند. این در حالی است که در لوزان، در مقایسه با تفریح گاه ها و هتل های دیگر شهرهای اروپا نظیر ژنو و وین که میزبان دورهای سابق مذاکرات بودند، فعالیت جاسوسی وجود ندارد.
روزنامه گاردین بر این باور است که قدم زدن محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با جان کری همتای آمریکاییش در جریان مذاکراتی که دو ماه پیش صورت گرفت، شاید تنها برای دیدن شهر نبوده باشد و هدف از آن، آزادانه صحبت کردن، به دور از دستگاه های شنودی است که امکان دارد در اتاق ها و سالن های اجلاس کار گذاشته شده باشند.
بر پایه این گزارش، جان کری، سال گذشته نیز، هنگامی که قصد داشت با همتای کانادایی خود صحبت کند به قدم زدن در پارک پرداخت، زیرا وین با توجه به این که مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی است، به عنوان یکی از مهم ترین مراکز سازمان های اطلاعات بین المللی به شمار می رود.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.