خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روند کاهشی کلیسای انگلستان در سال ۲۰۲۳

مقامات سیاسی و روسای کلیسای انگلستان اعتراف کردند نتوانستند آموزه‌های آیین مسیحیت را برای نسل جوان حاضر در انگلیس منتقل کنند و این روند کاهیش در سال جاری شدت گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روند کاهشی کلیسای انگلستان در سال ۲۰۲۳ شدت بیشتری نسبت به سال‌های قبل پیداکرده است. روسای کلیسای انگلیس برای رفع این بحران، مجمع عمومی برگزار کردند. طبق گزارش‌های جمع‌آوری‌شده برای این مجمع، برخلاف سال‌های قبل از ۲۰۰۰، کلیسای انگلستان بیش از نیمی از اعضای خود را ازدست‌داده است.

طبق گزارش منتشرشده دریکی از نشریات معتبر مسیحی، میانگین سنی شرکت‌کنندگان در مراسم‌های کلیسایی ۶۲ سال است. به تعبیر دیگر از سال ۲۰۰۰ به بعد، اقدام مؤثری برای جذب جوانان به کلیسا صورت نگرفته است.

یکی از علل شدت گرفتن این روند کاهشی، عدم جایگزین کشیشان سن بالا با کشیشان جوان است. بسیاری از کشیشان انگلیسی که در سنین بالای ۷۰ سال هستند، همچنان به فعالیت‌های پرستشی سنتی خودشان پایبند بوده و بعضاً کشیشان جوان توانسته‌اند در کنار آن‌ها در اداره کلیسا مشارکت کنند.

طبق نتایج به‌دست‌آمده درآمدهای کلیساهای ساختمانی کاهش چشمگیری داشته است. با توجه به کاهش مبالغ جمع‌آوری‌شده و درآمدهای کلیسا در سال‌های گذشته، پیش‌بینی‌شده است سال ۲۰۲۳ کاهش شدیدی را تجربه خواهند کرد.

مقامات سیاسی و روسای کلیسا اعتراف کردند نتوانستند آموزه‌های آیین مسیحیت را برای نسل جوان حاضر در انگلیس منتقل کنند. باوجود روسای کلیسای بزرگ‌سال و سنتی انگلستان، امروز استفاده از روش‌های خلاقانه و مؤثر برای جذب جوانان کلیسا نشدنی است.

منبع mfaz
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.