خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صدور مجوز استفاده از حجاب اسلامی برای زنان پلیس در اندونزی

به گزارش ادیان نیوز، شرایط لباس زنان پلیس طی سال های اخیر بحث داغ اندونزی بود تا این که روز چهارشنبه پلیس ملی اندونزی مجوز استفاده از حجاب اسلامی برای زنان پلیس را صادر کرد.
روزنامه رپوبلیکا اعلام کرد بدرالدین هایتی، رئیس پلیس اندونزی امروز رسما به زنان پلیس این کشور مجوز داد از روسری برای حفظ حجاب استفاده کنند و صدور این بخشنامه را برای نظم اداری ضروری دانست.
تاخیردر دادن مجوز برای حجاب زنان پلیس در اندونزی ۲۵۰ میلیون نفری که حدود ۸۸ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، باعث خشم مسلمانان شده بود.
زنان پلیس در اندونزی سال ۱۳۹۲ نیز مجاز به داشتن حجاب در هنگام ماموریت های اداری شدند، اما بر سر چگونگی حجاب و لباس متحدالشکل زنان پلیس مباحثی مطرح شد و بخشنامه رسمی استفاده از حجاب پس از ۱۶ ماه ابلاغ شد. زنان پلیس اندونزی حدود ۱۰ سال پیش براساس قانونی مجبور به کشف حجاب هنگام فعالیت های حرفه ای شده بودند.
تصمیم ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی از سوی زنان پلیس اندونزی در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط ژنرال دای بچتیار، رییس وقت اداره ملی پلیس اندونزی اتخاذ شد. وی به همه نیروهای پلیس دستور داده بود فقط از لباس های متحدالشکل رسمی پلیس استفاده کنند و اعلام کرد که زنان پلیس نباید حجاب داشته باشند.
کمیسیون ملی حقوق بشر اندونزی و دیده بان پلیس این کشور و جمعی از علمای مسلمان اندونزی پیش از این خواستار لغو قانون ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس زن در این کشور شده بودند.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.