خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توهین روحانی نمای شیعه به مراجع عظام تقلید / فیلم

به گزارش ادیان نیوز، علما و دانشمندان هر دین و مذهبی استوانه‌‌های آن محسوب شده و تخریب آنها به منزله تخریب آن دین و مذهب است، کاری که یاسر الحبیب روحانی نمای کویتی و مقیم لندن و مدیر شبکه فدک به آن روی آورده است.

او تحت لوای حمایت‌های مادی و معنوی آقای سید صادق شیرازی و از طریق شبکه ماهواره‌ای فدک به توهین و تمسخر علمای شیعه می پردازد.

این روحانی نما به صراحت آقای سید صادق شیرازی را از حامیان اصلی عملکردش اعلام داشته و ابراز می دارد: «مرجعیت شیرازی این جریان را تحت حمایت خود دارد و ما هر کاری را بخواهیم انجام می دهیم مادامی که مرجعی جامع الشرایط آنچه را ما انجام میدهیم جائز می داند[!]»

وی این صحبت ها را به پشتوانه تاییدیه ای می زند که آقای سید صادق شیرازی در گذشته در موردش صادر کرده و تا کنون مورد تجدید نظر قرار نداده و هیچ اصلاحیه یا برائتی از سوی وی در این مورد صادر نگردیده است.  

این فیلم بیانگر حقیقتی تلخ اما هشدار دهنده است. حقیقتی که امید است موجب بصیرت افزایی شیعیان شود. از جمله توهین های یاسر الحبیب می‌توان به منحرف دانستن بسیاری از علمای شیعه، خارج از تشیع دانستن آن ها یا تمسخر و استفاده از کلمات بی شرمانه نسبت به آن ها دانست که البته هیچ دلیل و مدرکی برای ادعاهای واهی خود ارائه نمی دهد و صرفا به توهین و افترا می پردازد.

یاسر الحبیب، همان شخصی که با توهین آشکار به عایشه، همسر پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)، بهترین بهانه را دست دشمنان اسلام داد تا علاوه بر اختلاف افکنی میان امت اسلام، زمینه شیعه کشی را مهیا کنند.

این روحانی نما، در حالی مجاهدینی همچون سید حسن نصرالله، مقتدی صدر و دیگر بزرگان را مجاهد نمی داند که خودش هیچ اقدامی برای مبارزه با دشمنان اسلام نکرده و تاکنون یکبار هم علیه اسرائیل، آمریکا و انگلیس که در دشمنی آنها با مسلمانان هیچ شکی نیست، سخنی نگفته است.

نکته جالب توجه و البته قابل تامل اینکه؛ وی پس از زندانی شدن در کویت به واسطه توهین به همسر پیامبرگرامی(صلی الله علیه و آله و سلم) با فشارهای خارجی پس از چند شب از زندان آزاد شده و سر از لندن در آورد.

گفتنی است یاسر الحبیب هیچ گونه انتقادی را نپذیرفته و به تهدید کسانی که معترض به این عملکرد هستند این گونه پاسخ داده است:  «کسانی که با برنامه تماس می گیرند و مخالف ما هستند بنفعشان است که ساکت باشند، منظورم آنهایی است که ما را در اینجا و آنجا  تخریب میکنند شما بروید جای دیگر بازی کنید و وارد حیطۀ ما نشوید  و گرنه ما خود می دانیم  چه بکنیم. وای به حال کسی که به دست ما بیافتد و تجربه  کرده اید میدانیم چگونه او را تازیانه بزنیم و ادب کنیم! پس مزاحم برنامه ما نشوید.»

نکته آخر
وجه مشترک تمام مراجع، علما و مجاهدینی که آقای یاسر الحبیب به آنها توهین می کند مبارزه و اعلام موضعشان در مقابل استکبار جهانی است.


پیشاپیش از ساحت مقدس تمامی مراجع عظام، علما و مجاهدین راستین شیعه بابت انتشار چنین توهین هایی عذرخواهی می نماییم.
منبع : جام نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.