خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتکاف یکی از اساسی ترین راه های مقابله با عرفان های نوظهور است

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی، مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری (۲۰فروردین) در نخستین جلسه شورای فرهنگی استان که در سالن جلسات این اداره برگزار شد،با اشاره به اینکه امسال ثبت نام معتکفین به صورت الکترونیکی انجام می شود گفت: به دلیل استقبال گسترده مردم وبه منظواینکه همه مشتاقان بتوانند از این مراسم معنوی بهرهمندشوند امسال  ثبت نام معتکفین به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

وی اعتکاف را یک ظرفیت بی مثال و بالقوه دانست و گفت: تولیت امر اعتکاف در واقع سازمان تبلیغات اسلامی است که باید بر اساس ابلاغیه‌های بالا دستی با انسجام بیشتر و آمادگی مطلوب برای برگزاری اعتکاف اقدام کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید توجه داشت که مراسم اعتکاف یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که در قالب آن می‌توان خوراک‌‌های معنوی خوب و ارزنده‌ای را برای عموم مردم جامعه و به ویژه جوانان فراهم کرد و تامین خوراک معنوی برای نسل جوان یکی از اساسی‌ترین راه‌های مبارزه با عرفان‌های کاذب است.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه اعتکاف یکی از مهمترین زمینه سازان ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است گفت: امسال به دلیل قرار نگرفتن اعتکاف در فصل امتحانات انتظار می رود استقبال گسترده ای از این مراسم معنوی صورت بگیرد.

وی آشنایی و ارتباط بهتر با خداوند را از دیگر اهداف اعتکاف دانست و افزود: در مراسم اعتکاف باید معتکفین را با سبک زندگی اهل بیت و در حقیقت زندگی شیعی و اسلامی آشنا ساخت و راه‌های ارتباط بهتر و مؤثرتر با اهل بیت را به آنها آموخت.
منبع : شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.