خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شبکه صهیونیستی برای حمایت از عربستان سنگ تمام گذاشت

به گزارش ادیان نیوز، تشکیل میزگردها و مصاحبه های متعدد با کارشناسانی که حملات عربستان به مردم یمن را تایید می کنند ، بخشی از برنامه های حمایتی رسانه های صهیونیست از عربستان سعودی است.
“ایهود یعری” تحلیلگر مسائل عربی کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دریکی از برنامه ها مدعی شد: مشکل ایران تنها برنامه هسته ای آن نیست.این کشور در عراق و سوریه و افغانستان و لبنان دخالت دارد و اخیرا از گروه الحوثی در یمن حمایت می کند. هدف از جنگ یمن سلطه یافتن بر کانالهای عبور و مرور نفتکشهاست.نفتکشهایی که از کشورهای خلیج فارس وارد کانال سوئز و سپس راهی اروپا می شوند از تنگه باب المندب در خلیج عدن عبور می کنند.
وی ادعا کرد : ایرانیها از طریق عناصر الحوثی در صدد سلطه یافتن بر تنگه باب المندب و خواستار به محاصره در آوردن عربستان از ناحیه جنوب این کشور هستند.آنها می خواهند به مناطق شیعه نشین عربستان که تا کنون مستقر بوده، نزدیک شوند.
یعری افزود : سعودیها حملات هوایی خود را علیه عناصر حوثی آغاز کرده اند و در صدد وارد کردن نیروی زمینی در منطقه عدن هستند. آنها قاهره را برای جنگ علیه حوثیها دعوت کرده اند اما مصریها خاطره رویدادهایی که در دهه ۶۰ در یمن رخ داد را فراموش نمی کنند.
وی گفت: ایرانیها از طریق حوثیها عربستان را به حملات موشکی علیه مواضع ریاض تهدید کردندو از اشغال برخی مناطق در اراضی عربستان صحبت می کنند.این آخرین اقدام های ایران است که اوباما به دنبال امضای توافق هسته ای با آن است.
“رونی دانییل” تحلیلگر مسائل نظامی کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: تصور کنید ایران این اقدام ها را با در اختیار داشتن اقتدار هسته ای اتخاذ می کرد. در این صورت، هیچ جهتی جرأت نمی کند با آنان حرف بزند و به منافع آنها حتی اشاره کند.
وی در ادامه ادعاهای خود افزود: آنها حوثیها را با موشک پیشرفته ساحل به دریا مجهز می کنند. تصور کنید در صورتی که سلاح اتمی در اختیار داشتند چه می کردند.
حملات گسترده هوایی عربستان سعودی با حمایت آمریکا و رژیم اسرائیل از حدود پانزده روز قبل آغاز شده و تاکنون موجب کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم بیگناه و تخریب تاسیسات زیربنایی و عمومی این کشور شده است.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.