خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاملی در کلاهبرداری‌های مالی فرقه ضاله کیهانی(حلقه)

ادیان نیوز: در حکم محکومیت ۱۲ نفر از مسترهای عرفان ضاله حلقه که اخیرا صادر شده است، تحصیل مال نامشروع نیز در کنار بر برپایی کلاس‌های غیرقانونی و توهین به مقدسات دیده می‌شود.
این افراد که از مربیان کلاس‌های فرقه کیهانی(حلقه) و اعضای نزدیک به موسس فرقه هستند،علاوه بر محکومیت های دیگر، به ردمال به مبلغ حدود یکصد میلیون تومان و برگرداندن پول‌های بادآورده به صاحبانشان نیز محکوم شده‌اند.
پیش از این نیز، ۱۶ نفر از مسترهای (مربیان) فرقه انحرافی حلقه در مجموع علاوه بر محکومیت حبس، به باز پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان به افرادی که از آنان کلاهبرداری صورت گرفته بود، محکوم شدند.
بر اساس این گزارش، موسسان و افراد موثر فرقه‌های ساختگی، از رهگذر راه اندازی و رهبری فرقه ها ،کلاهبرداری‌های کلانی را مرتکب می‌شوند و اکثر کسانی که کلاهبرداری از آنان صورت می‌گیرد، اعضای همان فرقه هستند که با اعتماد کامل، سرمایه‌های اندکشان را در اختیار موسسان فرقه قرار می‌دهند.
چگونه است که سردمداران این فرقه در تعریف از شبکه شعور کیهانی خودساخته شان، عرفانشان را همه آنچه که انسان در مسیر کمال به آن می‌رسد، معرفی می‌کردند؛ حال تمامی مربیان و دست‌اندرکارانشان در همان جلسه‌های اول هم از اخاذی از اعضا نیز چشم پوشی نمی‌کنند.
تارک دنیا بودن بخشی از تبلیغات کلیدی عرفان کیهانی! بوده است در صورتی که مطامع اقتصادی و بالا رفتن از شانه‌های اعضا حتی به قیمت له شدن پایین‌دستی‌ها و اخاذی‌های مالی در تک تک دست‌اندرکاران این فرقه موج می‌زند و آیا منظور سردمداران این فرقه از مطرح کردن شبکه شعور کیهانی، دست و پا کردن شبکه‌ای برای جیب‌بری از اعضا بوده است؟ 
طی ماه‌های اخیر جریان‌های وابسته به فرقه انحرافی حلقه در داخل و خارج از کشور با هدف فضاسازی رسانه‌ای، ادعاهایی را در مورد وضعیت بد جسمانی محمدعلی طاهری رئیس عرفان ضاله حلقه که به جرم توهین به مقدسات در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است، منتشر کرده‌اند.
سوال اینجاست کسی که ادعا می‌کرد همه بیماران عالم را شفا می‌دهد و دست بر سر هر کسی که بکشد شفا می‌یابد، آیا برای مریضی و کسالت خودش نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد؟
گفته می‌شود پرونده افساد فی الارض محمدعلی طاهری در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند. 
منبع” رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.